نکات مهم در امتحانات آنلاین

15 12 2020
کد خبر : 3742205
تعداد بازدید : 5626

نکات مهم در امتحانات آنلاین

 
دانشجویان گرامی
با توجه به نزدیک شدن به ایام امتحانات، لطفا تمامی موارد مندرج در این بخش را به دقت مطالعه و راهنماهای مورد نیاز را دریافت نمایید.
 
 

موارد امنیتی و فنی

  • در جهت حفظ امنیت حساب کاربری شما در سامانه آموزش الکترونیکی، لطفا نسبت به تغییر رمز عبور خود در این سامانه اقدام فرمایید. همچنین لازم است ایمیل معتبر خود را ثبت نمایید. عواقب ناشی از رمز عبور ساده و قابل پیش بینی توسط دیگران و ایمیل های نامعتبر و متعلق به اشخاص دیگر، برعهده شما خواهد بود.

 

  • یکی از مشکلات رمز عبور ساده، وارد شدن کاربر دیگری به جای شما در زمان امتحان خواهد بود و لذا در هنگام امتحان از سامانه خارج می‌شوید.

 

  • رمز عبور شما در سامانه آموزش الکترونیکی باید دارای حداقل 12 کاراکتر، شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، عدد و غیرحرف مانند @ یا # باشد. در صورتی که چنین شرایطی را رعایت نکنید، رمز عبور جدید، در سامانه ثبت نخواهد شد.

  نمونه صحیح:              AhnJmm#2014@K6

 

  • به هیچ وجه رمز عبور خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید.

 

  • حتما ایمیل معتبر خود را در سامانه ثبت نمایید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش نموده‌اید، می‌توانید با استفاده از گزینه "نام کاربری و یا رمز ورود خود را فراموش کرده‌اید؟" در صفحه ورود به سامانه، رمز عبور خود را مجددا بازیابی نمایید.

 

  • قبل از زمان امتحانات، حساب کاربری و دروس خود را بررسی کنید تا مشکلی در ورود به سامانه نداشته باشید. دروس شما (حتی گروه درسی) باید با سامانه جامع آموزش (سادا) مطابقت داشته باشد. آدرس سامانه جامع آموزش: https://sada.guilan.ac.ir

 

  • فایل های درسی خود را قبل از شروع امتحانات (تا 16 خرداد 1400) دانلود نمایید.

 

  • از وضعیت اینترنت خود مطمئن شوید. توجه نمایید، چنان‌چه از تلفن همراه استفاده می‌نمایید، در صورتی که در زمان امتحان با گوشی شما تماس گرفته شود، اینترنت شما قطع خواهد شد. قبل از امتحان مطمئن شوید، کسی در بازه آزمون با شما تماس نمی‌گیرد.

 

  • در صورتی که با استفاده از اینترنت بی‌سیم (وایرلس) منزل و ... نمی‌توانید وارد سامانه شوید اما با سایر اپراتورها مشکلی ندارید، حتما با پشتیبانی سرویس ارائه دهنده اینترنت خود تماس حاصل فرمایید. (تمامی این موارد را قبل از بازه زمانی امتحان خود بررسی کنید)

 

  • آپدیت ویندوز خود را در بازه امتحانات غیرفعال نمایید.

 

  • به هیچ وجه در یک زمان مشخص، دوبار وارد حساب کاربری خود نشوید.

 

  • مرورگرهای ویندوز یا گوشی اندروید خود را به روز نمایید. (بهترین مرورگرها، FireFox و Chrome هستند)

 

  • از فیلترشکن استفاده نکنید!

موارد مربوط به آزمون‌های آنلاین

در این بخش موارد مربوط به آزمون‌های آنلاین در سامانه آموزش الکترونیکی توضیح داده می‌شود. مسئولیت سایر شیوه‌های برگزاری آزمون با استادان درس است.

 

  • به زمان آزمون خود توجه نمایید. زمان شروع و مدت زمان پاسخگویی همگی در آزمون شما درج می‌شود.

 

  • آزمون‌ها به دو صورت تستی و تشریحی برگزار می گردد. خود را برای پاسخگویی به این دو نوع شیوه آماده نمایید.

 

  • در آزمون های تستی تنها به سوالات چند گزینه ای پاسخ می دهید.

 

  • در آزمون‌های تشریحی ممکن است استاد درس، سوالات را به گونه‌ای تنظیم نموده باشد که هم نیاز به تایپ پاسخ و هم نیاز به ارسال فایل باشد. ممکن است تنها یکی از دو شیوه را برای آزمون خود در نظر گرفته باشد.

 

  • به تعداد فایل ها و نوع فایلی که استاد درس در آزمون تعیین کرده است، توجه نمایید. (معمولا فایل مدنظر استادان از نوع عکس jpg , .jpeg. یا اسناد از نوع pdf, .docx , .doc می‌باشد) در صورتی که نوع فایل ارسالی شما متفاوت از فایل مدنظر استاد باشد، فایل شما در آزمون بارگذاری نخواهد شد.

توجه: به پسوند فایل خود توجه نمایید. ممکن است فایل شما pdf باشد، اما در نام آن .pdf درج نشده باشد. چنانچه استاد درس، فایل مدنظر خود را پی دی اف تعیین کرده باشد، این نوع فایل‌ها بارگذاری نخواهد شد. پس عنوان فایل را به نام فایل.pdf تغییر دهید.

 

  • فایل‌های کم حجم بارگذاری نمایید. این کار موجب بارگذاری و ارسال سریع فایل خواهد شد. (در ادامه اپلیکیشن و راهنما ارائه شده است.)

 

  • از هم اکنون در خصوص نوع فایل‌ها اطلاعات کسب نمایید.

 

  • برخی از استادان، سوال تصادفی ایجاد می‌کنند. پس سوال شما با سوال سایر همکلاسی‌هایتان متفاوت خواهد بود. در زمان امتحانات تنها به امتحان خود توجه نمایید.

 

  • با استادان خود مکاتبه نمایید. در خصوص شیوه امتحان نظر آن‌ها را جویا شوید.

 

  • برخی از استادان آزمون خود را به صورتی برگزار می‌نمایند که هر سوال در یک صفحه قرار می‌گیرد و بعد از عبور از سوال، امکان بازگشت به سوال قبلی نباشد. در آزمون‌ها به هیچ وجه از دکمه back مرورگر استفاده ننمایید و آزمون را ترک نکنید. هرگز صفحه سوالات را رفرش (Refresh) نکنید. آزمون شما با اختلال و خطا مواجه می‌شود و کل آزمون را از دست خواهید داد.

 

  • تا بارگذاری کامل و نمایش سوال منتظر بمانید. برخی از استادان در سوال آزمون‌ خود عکس یا فرمول بارگذاری می‌نمایند.

 

  • به تعداد دفعات شرکت در آزمون توجه نمایید. اگر تعداد دفعات شرکت در آزمون 2 بار باشد، یعنی در صورتی که برای بار اول در بازه زمانی مذکور مشکلی برای شما بوجود آمد، بتوانید بار دوم در آزمون شرکت نمایید. تنظیمات آزمون که هر بار شرکت در آزمون، ادامه دفعات قبلی باشد، توسط استاد درس تعیین می‌شود.

 

  • پس از اتمام پاسخگویی به سوالات (قبل از اتمام مهلت آزمون) "حتما" روی "اتمام آزمون" کلیک نمایید. برای تکالیف گزینه "ذخیره" برای ارسال فایل شما الزامی است.

 

  • تمامی راه‌های ارتباطی با استاد خود را حفظ نمایید. (ایمیل، واتس اپ، پیام در سامانه و ...)

 

در ادامه راهنماهای مورد نیاز قرار داده شده است. برخی از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها به شما کمک می‌کند تا عکس‌های پاسخ خود را به فایل‌های PDF با حجم کم تبدیل نمایید.

حتما قبل از امتحانات این اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها را امتحان کنید تا کار کردن با آن‌ها برایتان راحت باشد.

نرم‌افزارهای پیشنهادی

راهنماها

در این بخش راهنمای سامانه را دانلود نمایید. شیوه تغییر رمز عبور و ثبت ایمیل، ارسال تکلیف و شرکت در آزمون، همگی در این راهنما توضیح داده شده است.

 

 

 


دسته بندی :
اسلایدشو
اطلاعیه ها
اطلاعیه ها

Asset Publisher

26 11 2019

فراخوان هفته پژوهش 1398

معاونت آموزشی و پژوهشی پردیس دانشگاهی از کلیه دانشجویان علاقه مند این دانشکده (پردیس و مرکز آموزش‌های الکترونیکی) دعوت می نماید تا با ارسال چکیده مقالات خود در مراسم هفته پژوهش این دانشکده شرکت نمایند. نکات مهم: مقالات منتخب (پس از داوری) در هفته پژوهش به صورت سخنرانی یا پوستر ارایه خواهند شد. فرمت چکیده مقالات از طریق سایت پردیس دانشگاهی ، مدیران محترم گروه های آموزشی و همچنین ارسال ایمیل و یا مراجعه حضوری  به دبیرخانه همایش قابل دریافت می باشد. مهلت ارسال مقالات دانشجویی تا 10 آذر 1398 می باشد.   ||راهنمای تهیه پوستر برای روز همایش در پردیس دانشگاهی|| ||مقالات پذیرفته شده در بخش پوستر|| ||برنامه زمانی ارائه‌ ‌های روز همایش در پردیس دانشگاهی|| دانلود فرمت چکیده مقاله     آدرس دبیرخانه کنفرانس: پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان، طبقه دوم، دبیرخانه هفته پژوهش پردیس دانشگاهی (سایت دانشجویان دکتری). ایمیل دبیرخانه هفته پژوهش: pardis.guilan.1398@gmail.com شماره کانال اطلاع رسانی هفته پژوهش دانشگاهی پردیس در فضای مجازی:  09389828574 دریافت اطلاعات بیشتر با شماره  33324521  >> معاونت آموزشی و پژوهشی پردیس دانشگاهی   منبع: وبسایت پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان

16 10 2019

ثبت نام وام دانشجویی در نیمسال اول 98-99

قابل توجه متقاضیان وام دانشجویی : ثبت نام وام دانشجویی نیمسال اول 99-98 طبق جدول زیر انجام می گیرد. شرایط عمومی  راهنمای دریافت تسهیلات راهنمای ثبت نام وام فرم تعهد نامه  گواهی کسر حقوق شرایط ضامن مبالغ مصوب وام ها 99-98 فرم های وام های صندوق رفاه دانشجویان لطفاً برای درخواست وام با واحد آموزش یا بخش فنی تماس نگیرید.   جدول زمانبندی تسهیلات نیمسال اول 99-98 صندوق رفاه دانشجویان ردیف نوع وام تاریخ شروع ثبت نام تاریخ پایان ثبت نام توضیحات 1 تحصیلی 1398/7/20 1398/8/25   2 ضروری،مسکن،ودیعه مسکن،زیارت،ازدواج و... 1398/7/20 1398/8/25 وام زیارت: افرادی که از طریق ستاد عتبات عالیات مشرف می شوند بایست نسبت به ارائه معرفی نامه ستاد عتبات دانشگاهیان ، فرم ثبت تقاضا ممهور به مهر معاونت ئانشجویی و ستاد عتبات،کپی صفحه مشخصات و صفحه مهر خورده خروج از کشور(پاسپورت) اقدام نمایند.(مبلغ وام برای دانشجویان مجرد10/000/000 ریال و برای دانشجویان متاهل 15/000/000 ریال می باشد) برای دانشجویانی که به صورت آزاد مشرف می شوند،ارائه فرم تقاضای وام عتبات و کپی صفحه مشخصات و صفحه مهر خورده خروج از کشور(پاسپورت)الزامیست.(برای این دسته از دانشجویان مبلغ وام 7/000/000 ریال می باشد. 3 بنیاد علوی   1398/7/30 ثبت نام به صورت حضوری مراجعه به اداره رفاه (اعتبار محدود)   نکات مهم: 1-ثبت نام دانشجویان فقط از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه bp.swf.ir قسمت تشکیل پرونده امکانپذیر است. 2-در مرحله ثبت نام ، مشخصات سجلی با ارائه کد ملی و تاریخ تولد از سازمان ثبت احوال استعلام می گردد و چنانچه مغایرتی بین اطلاعات وارد شده و صحت آن وجود داشته باشد می بایست از طریق سازمان ثبت احوال کشور مرتفع گردد. 3-ثبت درخواست تسهیلات  نیز فقط از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه bp.swf.ir قسمت ورود به پورتال امکانپذیر است. 4-در مرحله ثبت درخواست مقطع تحصیلی یا درخواست وام ، مشخصات تحصیلی دانشجو از درگاه تبادل اطلاعات وزارت علوم متصل به سامانه های آموزشی دانشگاه ها استعلام می گردد از این رو چنانچه مغایرتی بین اطلاعات وارد شده و صحت آن وجود داشته باشد ، اطلاعات شما ثبت و تائید نمی گردد. از این رودر زمان ثبت اطلاعات تحصیلی در سامانه صندوق رفاه حتماً نام دانشگاه ، نام دانشکده ، مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی به صورت کامل، نوع دوره (روزانه یا نوبت دوم) ، سال شروع تحصیل و نیمسال شروع تحصیل را با دقت تکمیل فرمائید. در صورت اطمینان از ورود اطلاعات صحیح علت بروز خطای عدم همخوانی ممکن است مربوط به عدم ارسال اطلاعات تحصیلی توسط سامانه آموزشی دانشگاه در درگاه وزارت علوم یا عدم بروز رسانی اطلاعات در درگاه وزارت علوم بوده و رفع مشکل توسط اداره فناوری و اطلاعات دانشگاه در حال پیگیری می باشد. 5-دانشجویان روزانه شماره حساب فعال بانک تجارت خویش را بعد از ثبت اطلاعات اولیه و قبل از درخواست وام به اداره رفاه دانشجویی اعلام نمایند. 6-پس از درخواست وام در پورتال دانشجویی صندوق رفاه bp.swf.ir حتماً مدارک لازم از جمله تعهد نامه محضری (برای دانشجویانی که اولین بار است درخواست وام می دهند) و مدارک مربوط به هر وام که در راهنمای تسهیلات موجود است را به اداره رفاه دانشجویی دانشگاه طی مهلت ثبت نام وام تحویل نمایند در غیر اینصورت تایید ثبت نام وام امکانپذیر نمی باشد. 7-حتما در بازه زمانی ذکر شده ثبت نام نمایید ثبت نام بعد از تاریخ های مندرج در جدول فوق غیر قابل پیگیری است. 8-جهت پیگیری تایید یا عدم تایید وام ، به پورتال دانشجویی صندوق رفاه مراجعه نمایید. لطفاً برای درخواست وام با واحد آموزش یا بخش فنی تماس نگیرید.   سایت معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان

28 09 2019

تاریخ حذف و اضافه و نحوه پرداخت شهریه در نیمسال اول سال تحصیلی 98-99

(دانشجویان ورودی 98 نمی توانند  در حذف و اضافه شرکت نمایند انتخاب واحد این عزیزان توسط آموزش دانشکده صورت می پذیرد  ) کلیه دانشجویان برای انتخاب واحد و سایر امورات آموزشی باید از آدرس اینترنتی  sada.guilan.ac.ir استفاده نمایند. کلیه دانشجویان شهریه پرداز برای حذف و اضافه لازم است علاوه بر پرداخت بدهی های معوقه ی نیمسالهای قبل، مبلغ پیش پرداخت نیمسال اول سال تحصیلی 99-98 خود را نیز پرداخت نمایند. جدول 1 : زمان بندی حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه گیلان به شرح ذیل می باشد: ورودی تاریخ حذف و اضافه ساعت شروع و پایان 95 و ماقبل یکشنبه 7 مهر 11:00 الی 23:59 96 دوشنبه 8 مهر 11:00 الی 23:59 97 سه شنبه 9 مهر 11:00 الی 23:59 97 (تکرار) چهارشنبه 10 مهر 11:00 الی 23:59 96 (تکرار) پنج شنبه 11 مهر 00:01 (بامداد) الی 23:59 95 و ماقبل جمعه 12 مهر 00:01 (بامداد) الی 23:59   لازم به ذکر است به منظور بهبود دسترسی به سامانه صرفا آن دسته از دانشجویانی که در تاریخ  7 لغایت 12 مهرماه حذف و اضافه دارند در ساعات و روزهایی که به سال ورودی آن ها اختصاص داده شده به سامانه دسترسی خواهند داشت و دسترسی سایر دانشجویان به سامانه امکان پذیر نخواهد بود. مثال: دانشجوی  ورودی 94 صرفا در روزهای 7 و 12 مهر ماه  و در ساعات ذکر شده در جدول 1 می توانند وارد سامانه شوند و در غیر ایام فوق مجوز ورود به سامانه را ندارند. توجه1 :دانشجویان مهمان از سایر دانشگاهها بر اساس سال ورود به دانشگاه (که در فرم مهمان ثبت نموده داند) و زمان بندی که در جدول 1 ، اعلام شده می توانند نسبت  به حذف و اضافه اقدام نمایند. توجه2 :دانشجویان شهریه پرداز برای پرداخت شهریه می توانند از منوی امور شهریه، قسمت پرداخت الکترونیکی، مبلغ پیش پرداخت خود را واریز نمایند. توجه3 :مسوولیت اخذ درس، رعایت پیشنیازی و همنیازی براساس سرفصل مصوب به عهده دانشجو می باشد. توجه4 :بر اساس آیین نامه مصوب وزارت ، دانشجویان دوره های روزانه مقاطع کارشناسی ورودی 91 ، 92 ،97 و مابعد ، کارشناسی ارشد ورودی 94 و مابعد و دکتری ورودی 95 و مابعد که به هر دلیلی موفق به گذراندن درسی در ترم های قبلی نشده اند در صورت اخذ مجدد باید شهریه درس مذکور را بپردازند. توجه5 :دانشجویانی که متقاضی مهمان و یا انتقال به سایر دانشگاهها می باشند نمی توانند درترم جاری انتخاب واحد و یا حذف و اضافه انجام دهند.در صورت عدم پذیرش مهمانی و یا انتقالی در دانشگاه مقصد، دانشجویان جهت شرکت در حذف و اضافه  باید نامه مخالفت با مهمانی و یا انتقال را ارائه نموده و با مراجعه به آموزش دانشکده مربوطه به صورت مکتوب از تقاضای مهمانی و یا انتقالی انصراف دهند.. توجه 6 : بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به اخذ بیش از یک درس از دروس گروه معارف اسلامی در هر ترم نمی باشند در صورت عدم رعایت این مصوبه، مسوولیت عواقب بعدی به عهده دانشجو خواهد بود. توجه 7 : بر اساس مصوبه هیات امنا دانشگاه، دانشجویان کلیه ورودی های دوره های روزانه که دروس جبرانی را اخذ می نمایند از نیمسال اول سال تحصیلی 94 ملزم به پرداخت هزینه دروس جبرانی می باشند. توجه 8: بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، دانشجویان در زمان حذف و اضافه صرفا مجاز به اخذ سه درس و حذف سه درس می باشند. توجه 9: دانشجویان کلیه ورودی های دانشگاه که سنوات مجاز آنها به اتمام رسیده جهت اخذ دروس، پس از اخذ مجوز ادامه تحصیل  از طریق الکترونیکی ، ملزم به پرداخت شهریه بر اساس مصوبه هیات امنا دانشگاه می باشند. توجه 10: به دانشجویان گرامی توصیه می شود در زمان انتخاب واحد و یا حذف و اضافه  از تثبیت انتخاب واحد خودداری نمایند. توجه11: مبالغ پیش پرداخت شهریه در نیمسال اول  99-98 جهت اطلاع بیشتر دانشجویان به شرح زیر مجددا اعلام می گردد :   سال ورود مبلغ پیش پرداخت کارشناسی ارشد مجازی (آموزش الکترونیکی) ورودی های 95 و ماقبل شهریه ثابت ورودی 96 شهریه ثابت ورودی های 97 و 98 15/000/000 ریال (یک میلیون و پانصدهزار تومان)   دانشجویان شاهد و ایثارگر ، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که مبلغ کل شهریه ترم آنها از مبلغ علی الحساب کمتر می باشد و دانشجویان بورسیه (شهریه پرداز): با هماهنگی حسابداری مربوطه اقدام به تعیین مبلغ و پرداخت شهریه نمایند.