تاریخ حذف و اضافه و نحوه پرداخت شهریه در نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403

15 02 2025
کد خبر : 19921197
تعداد بازدید : 75

دانشجویان دانشگاه گیلان و دانشجویان متقاضیان مهمانی از سایر دانشگاه‌ها برای حذف و اضافه لازم است از طریق آدرس اینترنتی  sada.guilan.ac.ir و  انتخاب گزینه "ورود به سامانه" پس از ثبت شماره دانشجویی و رمز عبور، وارد سامانه جامع آموزش دانشگاه شوند و  از مسیر "امور آموزشی-انتخاب واحد" نسبت به حذف و اضافه  اقدام نمایند. لازم به ذکر است دسترسی دانشجویان از مسیرهای دیگر غیرفعال می باشد.

دانشجویان شهریه پرداز لازم است قبل از حذف و اضافه از مسیر "امور شهریه-پرداخت الکترونیکی شهریه" علاوه بر پرداخت بدهی های معوقه ی نیمسال‌های قبل، مبلغ پیش پرداخت نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403 خود را نیز پرداخت نمایند. دانشجویانی که در زمان انتخاب واحد علی الحساب پرداخت نموده اند نیازی به پرداخت مجدد شهریه ندارند.

توجه 1: زمان بندی حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه گیلان به شرح زیر می‌باشد: 

ورودی

تاریخ شروع حذف و اضافه

ساعت شروع حذف و اضافه

تاریخ پایان حذف و اضافه

ساعت پایان حذف و اضافه

1400  و ماقبل

یکشنبه 1403/11/28

08:30

یکشنبه 1403/11/28

10:00 

1401

یکشنبه 1403/11/28

10:30

یکشنبه 1403/11/28

12:00

1402

یکشنبه 1403/11/28

13:00

یکشنبه 1403/11/28

14:30 

1403

دوشنبه 1403/11/29

08:30

دوشنبه 1403/11/29

10:00

1400 و ماقبل (تکرار)

دوشنبه 1403/11/29

10:30

دوشنبه 1403/11/29

12:00 

1401(تکرار)

دوشنبه 1403/11/29

13:00

دوشنبه 1403/11/29

14:30

1402(تکرار)

سه شنبه 1403/11/30

08:30

سه شنبه 1403/11/30

10:00

1403(تکرار)

سه شنبه 1403/11/30

10:30

سه شنبه 1403/11/30

12:00

لازم به ذکر است به منظور بهبود امکان دسترسی به سامانه صرفاً آن دسته از دانشجویانی که در تاریخ 28 لغایت 30 بهمن ماه حذف و اضافه دارند در ساعات و روزهایی که به سال ورودی آن ها اختصاص داده شده به سامانه دسترسی خواهند داشت و در تاریخ های یادشده دسترسی سایر دانشجویان به سامانه آموزش دانشگاه امکان پذیر نخواهد بود. 

مثال: دانشجوی ورودی 1400 صرفا در روز  28 بهمن  در ساعات 08:30 الی 10:00 و در روز 29 بهمن از ساعت  10:30 الی 12:00 ظهر می‌توانند وارد سامانه شوند و در غیر ایام فوق مجوز ورود به سامانه را ندارند.

دانشجویان مهمان از سایر دانشگاهها بر اساس سال ورود به دانشگاه (که در فرم مهمان ثبت نموده اند) و زمان‌بندی که در جدول فوق اعلام شده می توانند نسبت  به حذف و اضافه اقدام نمایند.

توجه2: دانشجویان شهریه پرداز قبل از حذف و اضافه باید از منوی امور شهریه، قسمت پرداخت الکترونیکی، مبلغ پیش پرداخت خود را واریز نمایند.

توجه 3: مسئولیت اخذ درس، رعایت پیشنیازی و همنیازی براساس سرفصل مصوب وزارت  عتف، به عهده دانشجو می باشد. 

توجه 4:  دانشجویانی که متقاضی مهمان و یا انتقال به سایر دانشگاهها می باشند نمی توانند درترم جاری حذف و اضافه انجام دهند.در صورت عدم پذیرش مهمانی و یا انتقالی در دانشگاه مقصد، دانشجویان جهت  انجام حذف و اضافه باید نامه مخالفت با مهمانی یا  انتقالی خود را (حداکثر تا قبل از اتمام بازه حذف و اضافه دانشگاه گیلان) از دانشگاه مقصد دریافت و به آموزش دانشکده تحویل نمایند تا مجوز شرکت در حذف و اضافه برایشان صادر گردد.

توجه 5 :  با  عنايت به نامه شماره 9800/86/42  معاونت محترم امور اساتيد و دروس معارف اسلامي  در دانشگاه ها ، دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به اخذ بیش از یک درس از دروس گروه معارف اسلامی در هر ترم نمی باشند. دانشجویانی که دروس حوزه اسلامی را اخذ می نمایند  باید در خصوص سقف واحدهای گذرانده ترم و تعداد دروس اخذ شده از گروه معارف با احتساب دروس حوزه اسلامی و سایر قوانین آموزشی در هر ترم بررسی لازم را انجام دهند. در صورت عدم رعایت این مصوبه، مسئولیت عواقب بعدی به عهده دانشجو خواهد بود.

توجه 6: دانشجویان کلیه ورودی های دانشگاه که سنوات مجاز آنها به اتمام رسیده است ، پس از اخذ مجوز ادامه تحصیل ، ملزم به پرداخت شهریه بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه می باشند.

توجه 7: دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1401 و بعد از آن لازم است قبل از حذف و اضافه نیمسال جاری حتما با استاد مشاور آموزشی خود در خصوص اخذ دروس و تعداد واحدهای انتخابی مشورت نمایند.

توجه 8 : بر اساس مصوبه شورای آموزشی و شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه،  دانشجویان مقطع کارشناسی از نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ورودی 1402 و بعد از آن می توانند در صورت داشتن نمره مردودی در درس یا دروس پیشنیاز در  کارنامه تحصیلی، دروس بعدی را بدون رعایت پیش نیازی و محدودیت تعداد دروس ، اخذ و بگذرانند.لازم به ذکر است این مصوبه مشمول دروس حذفی نمی شود، لذا به دانشجویان عزیز موکدا توصیه می گردد مفاد این بند را رعایت نمایند، در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده شخصا نسبت به حذف دروس غیرمجاز خود اقدام در غیر این صورت واحدهای اخذ شده غیرمجاز توسط آموزش حذف خواهد شد و فرصت انتخاب دروس جایگزین دلخواه از دانشجو سلب می گردد.

توجه 9: دانشجویان مقطع کارشناسی  که در نیمسال تحصیلی قبلی ممتاز ( با معدل بالای 17 ) شده اند، می توانند در نیمسال اول سال تحصیلی 1404-1403  تا سقف 24 واحد درسی اخذ نمایند.

توجه 10: به اطلاع دانشجویان مقطع کارشناسی می رساند از نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402 همانند دانشجویان سایر مقاطع در صورت غیبت غیرموجه در جلسه امتحان پایان نیمسال برای دروس مذکور نمره صفر منظور خواهد شد. مصادیق غیبت موجه به شرح ذیل می باشد:

فوت بستگان درجه یک ، حوادث غیر مترقبه ، مشکلات پزشکی

مرجع تصمیم گیری درخصوص موجه یا غیر موجه بودن غیبت دانشجو، آموزش دانشکده می باشد.

توجه 11: با توجه به شیوه نامه های مصوب دانشگاه، دانشجویان کلیه مقاطع در صورت داشتن نمره 25/0 (بیست و پنج صدم ) و دانشجویان مقطع کارشناسی در صورت غیبت غیرموجه امتحانی و کلاسی مشمول آیین نامه حذف دروس پاس شده در نیمسال های بعدی نخواهند شد.

 توجه 12: مبالغ پیش پرداخت شهریه در نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403 جهت اطلاع بیشتر دانشجویان به شرح زیر اعلام می گردد:

سال ورود

کارشناسی ارشد

(مجازی)

ورودی های 97 و ماقبل

شهریه ثابت

ورودی 98 و 99

شهریه ثابت

ورودی  1400 و 1401

17000000 ریال

(هفده میلیون ریال)

ورودی  1402

25000000 ریال(بیست و پنج میلیون ریال)

ورودی  1403و دانشجویان مهمان (کلیه ورودی ها

45000000ریال (چهل و پنج میلیون ریال)


​​​دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که مبلغ کل شهریه ترم آنها از مبلغ علی الحساب کمتر می باشد: با هماهنگی حسابداری مربوطه اقدام به تعیین مبلغ و پرداخت شهریه نمایند.

توجه 13: دانشجویان کلیه مقاطع می توانند در هر نیمسال نسبت به حذف اضطراری یک درس در بازه تعیین شده در تقویم آموزشی اقدام نمایند. درخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، حذف درس درصورتی امکان‌پذیر است که تعداد واحدهای درسی باقیمانده دانشجو کمتر از 8 واحد نباشد.

توجه 14: در بازه حذف و اضافه دانشجویان محدودیتی در تعداد اخذ و حذف دروس ندارند مشروط به اینکه با حذف درس دانشجو، ظرفیت حد نصاب کلاس به زیر سقف مجاز نرسد.

توجه 15: با توجه به اعلام مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه، عملیات گزارش گیری و وب سرویس های اتوماسیون اداری و آموزشی به سایر سامانه ها (سازمان امور دانشجویان، وزارت عتف، سامانه های تغذیه، خوابگاه، پژوهشی، فرهنگی، پرتال و صفحه شخصی استادان و ...) غیرفعال خواهدبود.​​​​​​​

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان


دسته بندی | برچسب :
خبرها

خبر های مهم

Related Assets

21 02 2025

نحوه استفاده از سامانه آموزش الکترونیکی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403

به اطلاع استادان و دانشجویان گرامی می‌رساند، کلیه دروس نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403 در سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس https://ecent.guilan.ac.ir ثبت شده است.​​​​​​​   https://ecent.guilan.ac.ir   لطفا قبل از ورود به این سامانه نکات مهم زیر را با دقت مطالعه نمایید: 1- برای ورود به سامانه آموزش الکترونیکی، نخست باید نسبت به اخذ درس در نیمسال جاری اقدام نموده باشید. برای مشاهده وضعیت انتخاب واحد خود و زمان برگزاری کلاس‌ها به سامانه سادا به آدرس https://sada.guilan.ac.ir مراجعه نمایید. 2 - اطلاعات حساب كاربری دانشجويان به شرح زير می باشد. نام کاربری: شماره دانشجویی رمز عبور: کدملی@Aa (از سمت حروف انگلیسی وارد شود)  3- پس از ورود به سامانه باید رمز عبور خود را تغییر دهید. در بخش "رمز عبور فعلی"، "کدملی@Aa" را تایپ کنید و در دو بخش بعدی رمز عبور جدیدی برای خود تعریف نمایید.  رمز عبور جدید باید دارای حداقل 12 کارکتر و شامل حروف بزرگ انگلیسی، غیر حرف مانند @، # و  عدد باشد. به مثال زیر توجه کنید. Tb#523135@Hm (از مثال بالا به عنوان رمز استفاده نکنید) توجه نمایید نام کاربری همچنان "شماره دانشجویی" است و شما صرفا رمز عبور خود را تغییر داده‌اید. ​​​​​​​ ​​​تذکر: کاربرانی که از نیمسال گذشته در سامانه آموزش الکترونیکی ورود نموده و رمز عبور خود را تغییر داده‌اند، همچنان با همان رمز عبور قبلی وارد سامانه شوند.   4- پس از ورود در بخش "مشخصات فردی" ایمیل معتبر خود را وارد نمایید. در این صورت چنان‌چه رمز عبور خود را فراموش کردید، می توانید با استفاده از گزینه "نام کاربری و یا رمز ورود خود را فراموش کرده‌اید؟" مجددا رمز عبور خود را تغییر دهید. 5- راهنمای استفاده از ماژول Google Meet و Skype در سامانه آموزش الکترونیکی قرار داده شده است. راهنمای ماژول های Google Meet و Skype 6- در سامانه آموزش الکترونیکی بخشی با عنوان "ارسال پیام به پشتیبان فنی" موجود است. می‌توانید سوالات خود در خصوص این سامانه را از طریق همین بخش با ما در میان بگذارید.   دانلود راهنمای سامانه