نکات مهم در آزمون مجازی (ویژه استادان)استادان گرامی، با توجه به اهمیت برگزاری مطلوبتر امتحانات به صورت مجازی، خواهشمند است موارد مندرج در این راهنما را مطالعه و فایلهای موردنظر را دریافت نمایید. | |
| |
| |
| |
هر سوال در یک صفحه نمایش داده شود.(رجوع شود به صفحه 14 در راهنمای سامانه آموزشی الکترونیکی - نسخه ارزشیابی آنلاین) آزمون را به گونهای تعریف نمایید که هر سوال در یک صفحه قرار بگیرد و امکان برگشت به سوال قبلی نباشد. البته این موارد را از قبل به دانشجویان اطلاع رسانی نمایید. چراکه اغلب دانشجویان به اشتباه از دکمه back مرورگر استفاده مینمایند و آزمون آنها با اختلال مواجه میشود.
محدودیت زمانی را به درستی اعمال کنید.تخمینی از زمان صرف شده برای هر سوال در نظر بگیرید. اگر سوالات را به صورت چندگزینهای یا کوتاه پاسخ ایجاد کردهاید، میتوانید مدت زمان آزمون را کوتاهتر در نظر بگیرید. اگر سوالات به صورت تشریحی یا ارسال فایل است، دانشجویان به مدت زمان بیشتری برای ارسال فایل پاسخ خود نیاز دارند. یکبار خودتان به صورت آزمایشی در آزمون شرکت کنید و زمان صرف شده خودتان برای ارسال پاسخ و فایل را بررسی نمایید.
سوال تصادفی ایجاد کنید.(رجوع شود به صفحه 36 الی 50 در راهنمای سامانه آموزشی الکترونیکی - نسخه ارزشیابی آنلاین) سوالات تصادفی ایجاد نمایید. در این صورت برای دانشجویان دستهبندی متفاوتی از سوالات نمایش داده میشود. بدین ترتیب فرصت کمتری برای تقلب خواهند یافت. هرچه تعداد سوالات تصادفی ایجاد شده بیشتر باشد، شانس تقلب نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
سوالی طرح کنید که برای هر دانشجو منحصربه فرد باشد.سوالی طرح کنید که تنها دانشجو بتواند پاسخ دهد. میتوانید بپرسید با کدام شماره در گروه واتس اپی شما عضو شدهاند. از آنها بخواهید عکس خود را ارسال نمایند. تاریخ دقیق تولد آنها را بخواهید. با دست خط خودشان تعهدنامهای که شما در نظر گرفتهاید و در سوال وارد نمودهاید را نوشته و امضا و اثر انگشت خود را در متن قرار دهند و عکس آن را ارسال نمایند. (میتوانید سوال تصادفی ایجاد نمایید و تعهدنامههای متفاوتی ایجاد کنید.)
برای دانشجویان درس خود گروهبندی ایجاد کنید.(رجوع شود به صفحه 69 الی 82 در راهنمای سامانه آموزشی الکترونیکی - نسخه ارزشیابی آنلاین) یکی از قابلیتهای سامانه آموزش الکترونیکی، ایجاد "گروه" است. میتوانید دانشجویان را به گروههای A، B، C و... دسته بندی نمایید، سپس آزمونهای متفاوتی در یک درس ایجاد و محدودیت را بر اساس گروه دانشجویان اعمال نمایید. در این صورت گروههای کوچکتری از دانشجویان ایجاد شده و دانشجویان فرصت دسترسی به همگروهیهای خود را نخواهند داشت و یا لااقل وقت کمی برای این موضوع خواهند داشت. | |
| |
در این بخش راهنمای سامانه آموزش الکترونیکی جهت ایجاد آزمون و تکلیف را دانلود فرمایید.
|