آغاز ثبت نام وام های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99

04 02 2020
کد خبر : 3742342
تعداد بازدید : 13122

لطفا در خصوص وام با واحد آموزش یا پشتیبانی فنی تماس نگیرید.

شرایط و نحوه ثبت نام  وام های دانشجویی برای نیمسال دوم 98-99

ثبت نام وام های دانشجویی در پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به آدرس bp.swf.ir از تاریخ 15 بهمن شروع و تا 10 اسفند ادامه دارد. تمامی دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه فوق ثبت نام نمایند. لطفاً قبل از شروع ثبت نام راهنمای تسهیلات را مطالعه نمائید.

شرایط عمومی وام گیرندگان:

  1. دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئونات دانشجویی
  2. دارا بودن اولویت نیاز مالی
  3. عدم استفاده از وام، کمک یا بورس تحصیلی
  4. عدم اشتغال به کار
  5. اخذ حداقل تعداد واحدهای مورد لزوم طبق مقررات آموزشی
  6. مشروط نبودن دانشجو در دو نیمسال قبلی بطور متوالی
  7. سپردن سند تعهد محضری با ضامن کارمند شاغل رسمی یا پیمانی دولت، در یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور

مدت استفاده از وامها:

  • کاردانی،کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشدناپیوسته تا ترم چهارم
  • کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته تا ترم هشتم

دانشجویان می توانند تعهد نامه محضری را از لینک سند تعهد محضری پرینت گرفته همراه با یک ضامن کارمند شاغل دولتی (رسمی یا پیمانی) به یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور جهت تنظیم سند مراجعه نمایند داشتن کارت شناسایی و آخرین حکم کارگزینی برای ارائه به دفتر خانه الزامی است لطفا دقت نمائید آدرس پستی و شماره تماس ثابت و همراه دانشجو و ضامن به درستی در سند قید شود.  پس از تکمیل سند و پس از ثبت نام اینترنتی در سامانه پورتال دانشجویی صندوق رفاه، اصل سند تعهد محضری را به همراه کپی کارت ملی و کارت دانشجویی و کپی حکم کارگزینی ضامن، به اداره رفاه دانشجویی تحویل دهید.توجه: ضامن بازنشسته علاوه بر تعهد نامه محضری نیازمند گواهی کسر از حقوق از سازمان بازنشستگی به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم می باشد. نمونه فرم گواهی کسر از حقوق را از لینک مربوطه دریافت نمائید

نکات مهم:

  • هر وامی نیازمند شرایط و مدارک خاصی است،که پس از ثبت نام اینترنتی وام در سامانه پورتال دانشجویی صندوق رفاه ، مدارک مربوطه می بایست در اسرع وقت به اداره رفاه دانشجویی تحویل داده شود.
  • دانشجویان روزانه می بایست نسبت به افتتاح حساب عابر بانک تجارت شعبه دانشگاه اقدام نموده و قبل از ثبت نام وام به اداره رفاه دانشجویی اعلام نمایند.
  • دانشجویان روزانه متاهل(فقط آقایان) با ارائه کپی عقد نامه و کپی شناسنامه فرزندان ، علاوه بر مدارک مورد نیاز دیگر از وام تحصیلی متاهلی بهره مند می گردند
  • وام ودیعه مسکن به دانشجویانیکه در ترم قبل مشروطی آموزشی شده اند، تعلق نمی گیرد.
  • در صورت هرگونه سوال می توانید با همکاران اداره رفاه دانشجویی از طریق تماس با ۹-۳۳۶۹۰۴۸۵ داخلی ۲۱۱۰ برای وامهای تحصیلی، مسکن، ودیعه مسکن ، تغذیه و داخلی ۲۰۸۲ برای وامهای شهریه، ضروری، وام ویژه دکتری، ازدواجو عتبات عالیات تماس حاصل فرمائید

مراحل ثبت نام اینترنتی وام در پورتال دانشجویی صندوق رفاه:

۱- مراجعه به آدرس :bp.swf.ir

۲- دانشجویانی که برای اولین بار وارد سیستم می شوند و هیچگونه تسهیلاتی اعم از وام و خوابگاه از صندوق رفاه دریافت ننموده اند می بایست از گزینه تشکیل پرونده اطلاعات شناسنامه ای و آموزشی مقطع جدید خود را ثبت نمایند.

۳- بعداز تائید صحت اطلاعات دانشجو،توسط کارشناسان دانشگاه (حداقل ۲۴ ساعت بعد از پرکردن فرم توسط دانشجو) می بایست با مراجعه دوباره به پورتال دانشجویی و استفاده از گزینه ورود به پورتال فاز ۲ با نام کاربری و کلمه عبور "هردو در ابتدا کد ملی هستند" ، وارد سامانه شده و پس از تغییر رمز ورود و ثبت شماره همراه دانشجو ، از قسمت درخواست وام ، وام مورد نظر خود را انتخاب نموده و تائید نمائید.

توجه مهم: دانشجویان روزانه می بایست پس از تشکیل پرونده در سامانه، در بانک تجارت شعبه دانشگاه افتتاح حساب نموده و شماره حساب عابر بانک خود را به اداره رفاه دانشجویی اعلام  نمایند تا امکان درخواست وام برایشان میسر گردد.

"وام شهریه دانشجویان نوبت دوم به حساب دانشگاه واریز شده و به همان مقدار از شهریه آنها کسر می گردد "

۵- دانشجویانی که ترمهای گذشته از وام صندوق رفاه در همین مقطع استفاده نموده اند، کافیست از گزینه ورود به پورتال فاز ۲ درخواست وام خود را ثبت نمایند.

  • پس از ثبت وام پیامکی مبنی بر ثبت درخواست وام برایتان ارسال می گردد.
  • با توجه به اینکه ملاک پرداخت وام ثبت نام در سایت صندوق رفاه می باشد حتما ابتدا در سامانه مذکور ثبت نام کنید.
  • از ثبت نام اینترنتی خود در سامانه صندوق رفاه مطمئن گردید. در صورت انجام ثبت نام اینترتی وام ، در مقابل آن در انتظار تائید دانشگاه را ملاحظه خواهید کرد.
  • دانشجویان می بایست مدارک لازم مانند تعهد نامه محضری، کپی کارت ملی ،کپی کارت دانشجویی و مدارک مختص هر وام که در راهنمای تسهیلات عنوان شده است را در اسرع وقتو در همان بازه زمانی ثبت نام وام به اداره رفاه دانشجویی تحویل نمایند.
  • تائید نهایی وام پس از بررسی مدارک و ثبت آن توسط همکاران اداره رفاه دانشجویی و تائید صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، صورت گرفته وتاریخ  پرداخت وام ها با صندوق رفاه دانشجویان می باشد.

چند نکته:

  • ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنید دانشجویانی که تا پایان بهمن ماه  ثبت نام خود را کامل کنند و مدارک مربوطه را تحویل اداره رفاه نمایند در لیست اول ارسالی به صندوق قرار گرفته و به احتمال زیاد تا پایان اسفند وامشان واریز می گردد.
  • فرم مربوط به تعهد نامه و گواهی کسر از حقوق را از سایت پرینت گرفته و کار مربوط به ضمانت وام را سریعتر انجام دهید.
  • به دانشجویان روزانه شاغل وام تعلق نمی گیرد. در صورتیکه شاغل نیستید و فقط بیمه خویش فرما دارید با دریافت سوابق بیمه ای خود از سازمان تامین اجتماعی و قرارداد بیمه خود به اداره رفاه دانشجویی دانشگاه مراجعه نمایید.
  • به دانشجویان نوبت دوم (شبانه ، پردیس و مجازی) شاغل در صورت داشتن اعتبار کافی وام پرداخت می گردد.

دانلود فرم‌ها


دسته بندی :
خبرها

نمایشگر دسته ای مطالب

26 11 2019

فراخوان هفته پژوهش 1398

معاونت آموزشی و پژوهشی پردیس دانشگاهی از کلیه دانشجویان علاقه مند این دانشکده (پردیس و مرکز آموزش‌های الکترونیکی) دعوت می نماید تا با ارسال چکیده مقالات خود در مراسم هفته پژوهش این دانشکده شرکت نمایند. نکات مهم: مقالات منتخب (پس از داوری) در هفته پژوهش به صورت سخنرانی یا پوستر ارایه خواهند شد. فرمت چکیده مقالات از طریق سایت پردیس دانشگاهی ، مدیران محترم گروه های آموزشی و همچنین ارسال ایمیل و یا مراجعه حضوری  به دبیرخانه همایش قابل دریافت می باشد. مهلت ارسال مقالات دانشجویی تا 10 آذر 1398 می باشد.   ||راهنمای تهیه پوستر برای روز همایش در پردیس دانشگاهی|| ||مقالات پذیرفته شده در بخش پوستر|| ||برنامه زمانی ارائه‌ ‌های روز همایش در پردیس دانشگاهی|| دانلود فرمت چکیده مقاله     آدرس دبیرخانه کنفرانس: پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان، طبقه دوم، دبیرخانه هفته پژوهش پردیس دانشگاهی (سایت دانشجویان دکتری). ایمیل دبیرخانه هفته پژوهش: pardis.guilan.1398@gmail.com شماره کانال اطلاع رسانی هفته پژوهش دانشگاهی پردیس در فضای مجازی:  09389828574 دریافت اطلاعات بیشتر با شماره  33324521  >> معاونت آموزشی و پژوهشی پردیس دانشگاهی   منبع: وبسایت پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان

16 10 2019

ثبت نام وام دانشجویی در نیمسال اول 98-99

قابل توجه متقاضیان وام دانشجویی : ثبت نام وام دانشجویی نیمسال اول 99-98 طبق جدول زیر انجام می گیرد. شرایط عمومی  راهنمای دریافت تسهیلات راهنمای ثبت نام وام فرم تعهد نامه  گواهی کسر حقوق شرایط ضامن مبالغ مصوب وام ها 99-98 فرم های وام های صندوق رفاه دانشجویان لطفاً برای درخواست وام با واحد آموزش یا بخش فنی تماس نگیرید.   جدول زمانبندی تسهیلات نیمسال اول 99-98 صندوق رفاه دانشجویان ردیف نوع وام تاریخ شروع ثبت نام تاریخ پایان ثبت نام توضیحات 1 تحصیلی 1398/7/20 1398/8/25   2 ضروری،مسکن،ودیعه مسکن،زیارت،ازدواج و... 1398/7/20 1398/8/25 وام زیارت: افرادی که از طریق ستاد عتبات عالیات مشرف می شوند بایست نسبت به ارائه معرفی نامه ستاد عتبات دانشگاهیان ، فرم ثبت تقاضا ممهور به مهر معاونت ئانشجویی و ستاد عتبات،کپی صفحه مشخصات و صفحه مهر خورده خروج از کشور(پاسپورت) اقدام نمایند.(مبلغ وام برای دانشجویان مجرد10/000/000 ریال و برای دانشجویان متاهل 15/000/000 ریال می باشد) برای دانشجویانی که به صورت آزاد مشرف می شوند،ارائه فرم تقاضای وام عتبات و کپی صفحه مشخصات و صفحه مهر خورده خروج از کشور(پاسپورت)الزامیست.(برای این دسته از دانشجویان مبلغ وام 7/000/000 ریال می باشد. 3 بنیاد علوی   1398/7/30 ثبت نام به صورت حضوری مراجعه به اداره رفاه (اعتبار محدود)   نکات مهم: 1-ثبت نام دانشجویان فقط از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه bp.swf.ir قسمت تشکیل پرونده امکانپذیر است. 2-در مرحله ثبت نام ، مشخصات سجلی با ارائه کد ملی و تاریخ تولد از سازمان ثبت احوال استعلام می گردد و چنانچه مغایرتی بین اطلاعات وارد شده و صحت آن وجود داشته باشد می بایست از طریق سازمان ثبت احوال کشور مرتفع گردد. 3-ثبت درخواست تسهیلات  نیز فقط از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه bp.swf.ir قسمت ورود به پورتال امکانپذیر است. 4-در مرحله ثبت درخواست مقطع تحصیلی یا درخواست وام ، مشخصات تحصیلی دانشجو از درگاه تبادل اطلاعات وزارت علوم متصل به سامانه های آموزشی دانشگاه ها استعلام می گردد از این رو چنانچه مغایرتی بین اطلاعات وارد شده و صحت آن وجود داشته باشد ، اطلاعات شما ثبت و تائید نمی گردد. از این رودر زمان ثبت اطلاعات تحصیلی در سامانه صندوق رفاه حتماً نام دانشگاه ، نام دانشکده ، مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی به صورت کامل، نوع دوره (روزانه یا نوبت دوم) ، سال شروع تحصیل و نیمسال شروع تحصیل را با دقت تکمیل فرمائید. در صورت اطمینان از ورود اطلاعات صحیح علت بروز خطای عدم همخوانی ممکن است مربوط به عدم ارسال اطلاعات تحصیلی توسط سامانه آموزشی دانشگاه در درگاه وزارت علوم یا عدم بروز رسانی اطلاعات در درگاه وزارت علوم بوده و رفع مشکل توسط اداره فناوری و اطلاعات دانشگاه در حال پیگیری می باشد. 5-دانشجویان روزانه شماره حساب فعال بانک تجارت خویش را بعد از ثبت اطلاعات اولیه و قبل از درخواست وام به اداره رفاه دانشجویی اعلام نمایند. 6-پس از درخواست وام در پورتال دانشجویی صندوق رفاه bp.swf.ir حتماً مدارک لازم از جمله تعهد نامه محضری (برای دانشجویانی که اولین بار است درخواست وام می دهند) و مدارک مربوط به هر وام که در راهنمای تسهیلات موجود است را به اداره رفاه دانشجویی دانشگاه طی مهلت ثبت نام وام تحویل نمایند در غیر اینصورت تایید ثبت نام وام امکانپذیر نمی باشد. 7-حتما در بازه زمانی ذکر شده ثبت نام نمایید ثبت نام بعد از تاریخ های مندرج در جدول فوق غیر قابل پیگیری است. 8-جهت پیگیری تایید یا عدم تایید وام ، به پورتال دانشجویی صندوق رفاه مراجعه نمایید. لطفاً برای درخواست وام با واحد آموزش یا بخش فنی تماس نگیرید.   سایت معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان

28 09 2019

تاریخ حذف و اضافه و نحوه پرداخت شهریه در نیمسال اول سال تحصیلی 98-99

(دانشجویان ورودی 98 نمی توانند  در حذف و اضافه شرکت نمایند انتخاب واحد این عزیزان توسط آموزش دانشکده صورت می پذیرد  ) کلیه دانشجویان برای انتخاب واحد و سایر امورات آموزشی باید از آدرس اینترنتی  sada.guilan.ac.ir استفاده نمایند. کلیه دانشجویان شهریه پرداز برای حذف و اضافه لازم است علاوه بر پرداخت بدهی های معوقه ی نیمسالهای قبل، مبلغ پیش پرداخت نیمسال اول سال تحصیلی 99-98 خود را نیز پرداخت نمایند. جدول 1 : زمان بندی حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه گیلان به شرح ذیل می باشد: ورودی تاریخ حذف و اضافه ساعت شروع و پایان 95 و ماقبل یکشنبه 7 مهر 11:00 الی 23:59 96 دوشنبه 8 مهر 11:00 الی 23:59 97 سه شنبه 9 مهر 11:00 الی 23:59 97 (تکرار) چهارشنبه 10 مهر 11:00 الی 23:59 96 (تکرار) پنج شنبه 11 مهر 00:01 (بامداد) الی 23:59 95 و ماقبل جمعه 12 مهر 00:01 (بامداد) الی 23:59   لازم به ذکر است به منظور بهبود دسترسی به سامانه صرفا آن دسته از دانشجویانی که در تاریخ  7 لغایت 12 مهرماه حذف و اضافه دارند در ساعات و روزهایی که به سال ورودی آن ها اختصاص داده شده به سامانه دسترسی خواهند داشت و دسترسی سایر دانشجویان به سامانه امکان پذیر نخواهد بود. مثال: دانشجوی  ورودی 94 صرفا در روزهای 7 و 12 مهر ماه  و در ساعات ذکر شده در جدول 1 می توانند وارد سامانه شوند و در غیر ایام فوق مجوز ورود به سامانه را ندارند. توجه1 :دانشجویان مهمان از سایر دانشگاهها بر اساس سال ورود به دانشگاه (که در فرم مهمان ثبت نموده داند) و زمان بندی که در جدول 1 ، اعلام شده می توانند نسبت  به حذف و اضافه اقدام نمایند. توجه2 :دانشجویان شهریه پرداز برای پرداخت شهریه می توانند از منوی امور شهریه، قسمت پرداخت الکترونیکی، مبلغ پیش پرداخت خود را واریز نمایند. توجه3 :مسوولیت اخذ درس، رعایت پیشنیازی و همنیازی براساس سرفصل مصوب به عهده دانشجو می باشد. توجه4 :بر اساس آیین نامه مصوب وزارت ، دانشجویان دوره های روزانه مقاطع کارشناسی ورودی 91 ، 92 ،97 و مابعد ، کارشناسی ارشد ورودی 94 و مابعد و دکتری ورودی 95 و مابعد که به هر دلیلی موفق به گذراندن درسی در ترم های قبلی نشده اند در صورت اخذ مجدد باید شهریه درس مذکور را بپردازند. توجه5 :دانشجویانی که متقاضی مهمان و یا انتقال به سایر دانشگاهها می باشند نمی توانند درترم جاری انتخاب واحد و یا حذف و اضافه انجام دهند.در صورت عدم پذیرش مهمانی و یا انتقالی در دانشگاه مقصد، دانشجویان جهت شرکت در حذف و اضافه  باید نامه مخالفت با مهمانی و یا انتقال را ارائه نموده و با مراجعه به آموزش دانشکده مربوطه به صورت مکتوب از تقاضای مهمانی و یا انتقالی انصراف دهند.. توجه 6 : بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به اخذ بیش از یک درس از دروس گروه معارف اسلامی در هر ترم نمی باشند در صورت عدم رعایت این مصوبه، مسوولیت عواقب بعدی به عهده دانشجو خواهد بود. توجه 7 : بر اساس مصوبه هیات امنا دانشگاه، دانشجویان کلیه ورودی های دوره های روزانه که دروس جبرانی را اخذ می نمایند از نیمسال اول سال تحصیلی 94 ملزم به پرداخت هزینه دروس جبرانی می باشند. توجه 8: بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، دانشجویان در زمان حذف و اضافه صرفا مجاز به اخذ سه درس و حذف سه درس می باشند. توجه 9: دانشجویان کلیه ورودی های دانشگاه که سنوات مجاز آنها به اتمام رسیده جهت اخذ دروس، پس از اخذ مجوز ادامه تحصیل  از طریق الکترونیکی ، ملزم به پرداخت شهریه بر اساس مصوبه هیات امنا دانشگاه می باشند. توجه 10: به دانشجویان گرامی توصیه می شود در زمان انتخاب واحد و یا حذف و اضافه  از تثبیت انتخاب واحد خودداری نمایند. توجه11: مبالغ پیش پرداخت شهریه در نیمسال اول  99-98 جهت اطلاع بیشتر دانشجویان به شرح زیر مجددا اعلام می گردد :   سال ورود مبلغ پیش پرداخت کارشناسی ارشد مجازی (آموزش الکترونیکی) ورودی های 95 و ماقبل شهریه ثابت ورودی 96 شهریه ثابت ورودی های 97 و 98 15/000/000 ریال (یک میلیون و پانصدهزار تومان)   دانشجویان شاهد و ایثارگر ، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که مبلغ کل شهریه ترم آنها از مبلغ علی الحساب کمتر می باشد و دانشجویان بورسیه (شهریه پرداز): با هماهنگی حسابداری مربوطه اقدام به تعیین مبلغ و پرداخت شهریه نمایند.