راهنمای استفاده از وبینارهای دانشگاه گیلان
نرم افزارهای مورد نیازقبل از ورود به کلاس آنلاین از نصب برنامههای زیر در سیستم خود مطمئن شوید. نرم افزار Adobe Connectکیبورد فارسی Adobe Connect (اپلیکیشن مورد نیاز برای ورود با استفاده از گوشی و تبلت اندروید و IOS) | |
دانلود نرم افزارهای مورد نیاز برای سیستم عامل ویندوز و مکینتاش | |
نرم افزارهای دیگر:
| |
دانلود اپلیکیشن مورد نیاز نسخه اندروید | |
دانلود اپلیکیشن مورد نیاز نسخه ios | |
ورود به وبیناربا توجه به زمان بندی اعلام شده، نرم افزار Adobe Connect را باز کنید. لینک وبینار خود را وارد نمایید.
پس از وارد کردن لینک وبینار، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.
در قسمت username و password، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. در غیر این صورت گزینه Guest را انتخاب و نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
برای ورود با استفاده از گوشی کافی است اپلیکیشن Adobe Connect را باز کرده و لینک وبینار را وارد نمایید. گزینه member را انتخاب و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. در غیر این صورت با عنوان Guest وارد وبینار شوید. (تصاویر زیر)
| |
| |
آشنایی با فضای وبیناربه طور کلی فضای وبینار به صورت زیر است.
اجزای یک وبینار:Attendees (شرکت کنندگان) Host: میزبان، مدیر یک کلاس آنلاین است. مدیران کلاس آنلاین، ارائه دهندگان، دبیر سمینار و پشتیبانی فنی هستند. Presenter: ارائه دهندگان در کلاس آنلاین را شامل میشود. افرادی که دارای نقش Presenter هستند میتوانند فایل بارگذاری نمایند. Participant: افراد شرکت کننده در کلاس آنلاین هستند که در صورتی که Host به این افراد اجازه دهد، میتوانند در وبینار صحبت کنند. به طور کلی این دسته تنها میتوانند شنونده و بیننده باشند. به طور کلی مهمانان، در این سطح قرار خواهند گرفت. به شکل زیر توجه نمایید. آیکونها از سمت راست به چپ Raise Hand: این گزینه برای اجازه گرفتن فعال کردن میکروفون است. افرادی که در سطح Participant هستند با کلیک بر روی این گزینه از مدیران وبینار درخواست فعال کردن میکروفون مینمایند. مدیر وبینار با مشاهده پیام، در صورت تایید (انتخاب تیک) گزینه میکروفون ایشان را فعال مینماید (آیکون وسط نمایش داده میشود.) Microphone: این گزینه برای Host و Presenter فعال است. با کلیک بر روی این آیکون، میکروفون شما فعال خواهد شد. توجه نمایید که حتما سیستم شما باید دارای میکروفون باشد و تنظیمات میکروفون را به درستی انجام داده باشید. (راهنمایی در خصوص تنظیمات میکروفون در ویندوز) افراد در سطح Participant با انتخاب گزینه Raise Hand و پس از تایید مدیر وبینار نیز به این گزینه دسترسی پیدا خواهند کرد. با کلیک بر روی Drop Down (مثلث رو به پایین) گزینه های دیگری را مشاهده خواهید نمود. گزینه اول و دوم، برای غیرفعال کردن میکروفون در کلاس آنلاین به طور موقت و گزینه سوم مربوط به تنظیمات میکروفون و افزایش Microphone Level است. Speaker: رنگ سبز به معنی فعال بودن اسپیکر است و صدای سخنرانان را خواهید شنید. بارگذاری فایل بارگذاری فایل توسط host و presenter صورت میپذیرد. در صورتی که فایل ارائه شما به فارسی است، حتما آن را به pdf تبدیل نمایید و سپس بارگذاری نمایید.
پس از اتمام کلاس، مدیران وبینار از قسمت Meeting، گزینه End Meeting را انتخاب نمایند.
| |