نمایشگر دسته ای مطالب

سامانه آموزش الکترونیکی

خبرها

نمایشگر دسته ای مطالب

21 02 2025

نحوه استفاده از سامانه آموزش الکترونیکی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403

به اطلاع استادان و دانشجویان گرامی می‌رساند، کلیه دروس نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403 در سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس https://ecent.guilan.ac.ir ثبت شده است.​​​​​​​   https://ecent.guilan.ac.ir   لطفا قبل از ورود به این سامانه نکات مهم زیر را با دقت مطالعه نمایید: 1- برای ورود به سامانه آموزش الکترونیکی، نخست باید نسبت به اخذ درس در نیمسال جاری اقدام نموده باشید. برای مشاهده وضعیت انتخاب واحد خود و زمان برگزاری کلاس‌ها به سامانه سادا به آدرس https://sada.guilan.ac.ir مراجعه نمایید. 2 - اطلاعات حساب كاربری دانشجويان به شرح زير می باشد. نام کاربری: شماره دانشجویی رمز عبور: کدملی@Aa (از سمت حروف انگلیسی وارد شود)  3- پس از ورود به سامانه باید رمز عبور خود را تغییر دهید. در بخش "رمز عبور فعلی"، "کدملی@Aa" را تایپ کنید و در دو بخش بعدی رمز عبور جدیدی برای خود تعریف نمایید.  رمز عبور جدید باید دارای حداقل 12 کارکتر و شامل حروف بزرگ انگلیسی، غیر حرف مانند @، # و  عدد باشد. به مثال زیر توجه کنید. Tb#523135@Hm (از مثال بالا به عنوان رمز استفاده نکنید) توجه نمایید نام کاربری همچنان "شماره دانشجویی" است و شما صرفا رمز عبور خود را تغییر داده‌اید. ​​​​​​​ ​​​تذکر: کاربرانی که از نیمسال گذشته در سامانه آموزش الکترونیکی ورود نموده و رمز عبور خود را تغییر داده‌اند، همچنان با همان رمز عبور قبلی وارد سامانه شوند.   4- پس از ورود در بخش "مشخصات فردی" ایمیل معتبر خود را وارد نمایید. در این صورت چنان‌چه رمز عبور خود را فراموش کردید، می توانید با استفاده از گزینه "نام کاربری و یا رمز ورود خود را فراموش کرده‌اید؟" مجددا رمز عبور خود را تغییر دهید. 5- راهنمای استفاده از ماژول Google Meet و Skype در سامانه آموزش الکترونیکی قرار داده شده است. راهنمای ماژول های Google Meet و Skype 6- در سامانه آموزش الکترونیکی بخشی با عنوان "ارسال پیام به پشتیبان فنی" موجود است. می‌توانید سوالات خود در خصوص این سامانه را از طریق همین بخش با ما در میان بگذارید.   دانلود راهنمای سامانه

15 02 2025

تاریخ حذف و اضافه و نحوه پرداخت شهریه در نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403

دانشجویان دانشگاه گیلان و دانشجویان متقاضیان مهمانی از سایر دانشگاه‌ها برای حذف و اضافه لازم است از طریق آدرس اینترنتی  sada.guilan.ac.ir و  انتخاب گزینه "ورود به سامانه" پس از ثبت شماره دانشجویی و رمز عبور، وارد سامانه جامع آموزش دانشگاه شوند و  از مسیر "امور آموزشی-انتخاب واحد" نسبت به حذف و اضافه  اقدام نمایند. لازم به ذکر است دسترسی دانشجویان از مسیرهای دیگر غیرفعال می باشد. دانشجویان شهریه پرداز لازم است قبل از حذف و اضافه از مسیر "امور شهریه-پرداخت الکترونیکی شهریه" علاوه بر پرداخت بدهی های معوقه ی نیمسال‌های قبل، مبلغ پیش پرداخت نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403 خود را نیز پرداخت نمایند. دانشجویانی که در زمان انتخاب واحد علی الحساب پرداخت نموده اند نیازی به پرداخت مجدد شهریه ندارند. توجه 1: زمان بندی حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه گیلان به شرح زیر می‌باشد:  ورودی تاریخ شروع حذف و اضافه ساعت شروع حذف و اضافه تاریخ پایان حذف و اضافه ساعت پایان حذف و اضافه 1400  و ماقبل یکشنبه 1403/11/28 08:30 یکشنبه 1403/11/28 10:00  1401 یکشنبه 1403/11/28 10:30 یکشنبه 1403/11/28 12:00 1402 یکشنبه 1403/11/28 13:00 یکشنبه 1403/11/28 14:30  1403 دوشنبه 1403/11/29 08:30 دوشنبه 1403/11/29 10:00 1400 و ماقبل (تکرار) دوشنبه 1403/11/29 10:30 دوشنبه 1403/11/29 12:00  1401(تکرار) دوشنبه 1403/11/29 13:00 دوشنبه 1403/11/29 14:30 1402(تکرار) سه شنبه 1403/11/30 08:30 سه شنبه 1403/11/30 10:00 1403(تکرار) سه شنبه 1403/11/30 10:30 سه شنبه 1403/11/30 12:00 لازم به ذکر است به منظور بهبود امکان دسترسی به سامانه صرفاً آن دسته از دانشجویانی که در تاریخ 28 لغایت 30 بهمن ماه حذف و اضافه دارند در ساعات و روزهایی که به سال ورودی آن ها اختصاص داده شده به سامانه دسترسی خواهند داشت و در تاریخ های یادشده دسترسی سایر دانشجویان به سامانه آموزش دانشگاه امکان پذیر نخواهد بود.  مثال: دانشجوی ورودی 1400 صرفا در روز  28 بهمن  در ساعات 08:30 الی 10:00 و در روز 29 بهمن از ساعت  10:30 الی 12:00 ظهر می‌توانند وارد سامانه شوند و در غیر ایام فوق مجوز ورود به سامانه را ندارند. دانشجویان مهمان از سایر دانشگاهها بر اساس سال ورود به دانشگاه (که در فرم مهمان ثبت نموده اند) و زمان‌بندی که در جدول فوق اعلام شده می توانند نسبت  به حذف و اضافه اقدام نمایند. توجه2: دانشجویان شهریه پرداز قبل از حذف و اضافه باید از منوی امور شهریه، قسمت پرداخت الکترونیکی، مبلغ پیش پرداخت خود را واریز نمایند. توجه 3: مسئولیت اخذ درس، رعایت پیشنیازی و همنیازی براساس سرفصل مصوب وزارت  عتف، به عهده دانشجو می باشد.  توجه 4:  دانشجویانی که متقاضی مهمان و یا انتقال به سایر دانشگاهها می باشند نمی توانند درترم جاری حذف و اضافه انجام دهند.در صورت عدم پذیرش مهمانی و یا انتقالی در دانشگاه مقصد، دانشجویان جهت  انجام حذف و اضافه باید نامه مخالفت با مهمانی یا  انتقالی خود را (حداکثر تا قبل از اتمام بازه حذف و اضافه دانشگاه گیلان) از دانشگاه مقصد دریافت و به آموزش دانشکده تحویل نمایند تا مجوز شرکت در حذف و اضافه برایشان صادر گردد. توجه 5 :  با  عنايت به نامه شماره 9800/86/42  معاونت محترم امور اساتيد و دروس معارف اسلامي  در دانشگاه ها ، دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به اخذ بیش از یک درس از دروس گروه معارف اسلامی در هر ترم نمی باشند. دانشجویانی که دروس حوزه اسلامی را اخذ می نمایند  باید در خصوص سقف واحدهای گذرانده ترم و تعداد دروس اخذ شده از گروه معارف با احتساب دروس حوزه اسلامی و سایر قوانین آموزشی در هر ترم بررسی لازم را انجام دهند. در صورت عدم رعایت این مصوبه، مسئولیت عواقب بعدی به عهده دانشجو خواهد بود. توجه 6: دانشجویان کلیه ورودی های دانشگاه که سنوات مجاز آنها به اتمام رسیده است ، پس از اخذ مجوز ادامه تحصیل ، ملزم به پرداخت شهریه بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه می باشند. توجه 7: دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1401 و بعد از آن لازم است قبل از حذف و اضافه نیمسال جاری حتما با استاد مشاور آموزشی خود در خصوص اخذ دروس و تعداد واحدهای انتخابی مشورت نمایند. توجه 8 : بر اساس مصوبه شورای آموزشی و شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه،  دانشجویان مقطع کارشناسی از نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ورودی 1402 و بعد از آن می توانند در صورت داشتن نمره مردودی در درس یا دروس پیشنیاز در  کارنامه تحصیلی، دروس بعدی را بدون رعایت پیش نیازی و محدودیت تعداد دروس ، اخذ و بگذرانند.لازم به ذکر است این مصوبه مشمول دروس حذفی نمی شود، لذا به دانشجویان عزیز موکدا توصیه می گردد مفاد این بند را رعایت نمایند، در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده شخصا نسبت به حذف دروس غیرمجاز خود اقدام در غیر این صورت واحدهای اخذ شده غیرمجاز توسط آموزش حذف خواهد شد و فرصت انتخاب دروس جایگزین دلخواه از دانشجو سلب می گردد. توجه 9: دانشجویان مقطع کارشناسی  که در نیمسال تحصیلی قبلی ممتاز ( با معدل بالای 17 ) شده اند، می توانند در نیمسال اول سال تحصیلی 1404-1403  تا سقف 24 واحد درسی اخذ نمایند. توجه 10: به اطلاع دانشجویان مقطع کارشناسی می رساند از نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402 همانند دانشجویان سایر مقاطع در صورت غیبت غیرموجه در جلسه امتحان پایان نیمسال برای دروس مذکور نمره صفر منظور خواهد شد. مصادیق غیبت موجه به شرح ذیل می باشد: فوت بستگان درجه یک ، حوادث غیر مترقبه ، مشکلات پزشکی مرجع تصمیم گیری درخصوص موجه یا غیر موجه بودن غیبت دانشجو، آموزش دانشکده می باشد. توجه 11: با توجه به شیوه نامه های مصوب دانشگاه، دانشجویان کلیه مقاطع در صورت داشتن نمره 25/0 (بیست و پنج صدم ) و دانشجویان مقطع کارشناسی در صورت غیبت غیرموجه امتحانی و کلاسی مشمول آیین نامه حذف دروس پاس شده در نیمسال های بعدی نخواهند شد.  توجه 12: مبالغ پیش پرداخت شهریه در نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403 جهت اطلاع بیشتر دانشجویان به شرح زیر اعلام می گردد: سال ورود کارشناسی ارشد (مجازی) ورودی های 97 و ماقبل شهریه ثابت ورودی 98 و 99 شهریه ثابت ورودی  1400 و 1401 17000000 ریال (هفده میلیون ریال) ورودی  1402 25000000 ریال(بیست و پنج میلیون ریال) ورودی  1403و دانشجویان مهمان (کلیه ورودی ها 45000000ریال (چهل و پنج میلیون ریال) ​​​دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که مبلغ کل شهریه ترم آنها از مبلغ علی الحساب کمتر می باشد: با هماهنگی حسابداری مربوطه اقدام به تعیین مبلغ و پرداخت شهریه نمایند. توجه 13: دانشجویان کلیه مقاطع می توانند در هر نیمسال نسبت به حذف اضطراری یک درس در بازه تعیین شده در تقویم آموزشی اقدام نمایند. درخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، حذف درس درصورتی امکان‌پذیر است که تعداد واحدهای درسی باقیمانده دانشجو کمتر از 8 واحد نباشد. توجه 14: در بازه حذف و اضافه دانشجویان محدودیتی در تعداد اخذ و حذف دروس ندارند مشروط به اینکه با حذف درس دانشجو، ظرفیت حد نصاب کلاس به زیر سقف مجاز نرسد. توجه 15: با توجه به اعلام مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه، عملیات گزارش گیری و وب سرویس های اتوماسیون اداری و آموزشی به سایر سامانه ها (سازمان امور دانشجویان، وزارت عتف، سامانه های تغذیه، خوابگاه، پژوهشی، فرهنگی، پرتال و صفحه شخصی استادان و ...) غیرفعال خواهدبود.​​​​​​​ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان

16 09 2024

تاریخ حذف و اضافه و نحوه پرداخت شهریه در نیمسال اول سال تحصیلی 1404-1403

کلیه دانشجویان اعم از دانشجویان دانشگاه گیلان و متقاضیان مهمانی از سایر دانشگاه‌ها برای انتخاب واحد و حذف و اضافه لازم است از طریق آدرس اینترنتی sada.guilan.ac.ir و انتخاب "ورود به سامانه" پس از ثبت شماره دانشجویی و رمز عبور وارد سامانه جامع آموزش دانشگاه شوند و از مسیر "امور آموزشی-انتخاب واحد" برای حذف و اضافه  اقدام نمایند. لازم به ذکر است دسترسی دانشجویان از مسیرهای دیگر غیرفعال می باشد. دانشجویان شهریه‌پرداز برای حذف و اضافه لازم است علاوه بر پرداخت بدهی‌های معوقه‌ی نیمسال‌های قبل، مبلغ پیش پرداخت نیمسال اول سال تحصیلی 1404-1403 خود را نیز پرداخت نمایند. دانشجویانی که در زمان انتخاب واحد علی‌الحساب پرداخت نموده اند نیازی به پرداخت مجدد شهریه ندارند. انتخاب واحد/ حذف و اضافه ورودی‌های جدید (نیمسال اول 1404-1403) توسط آموزش دانشکده صورت می‌پذیرد. توجه 1: زمان بندی حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه گیلان به شرح ذیل می باشد:  ورودی تاریخ شروع حذف و اضافه ساعت شروع حذف و اضافه تاریخ پایان حذف و اضافه ساعت پایان حذف و اضافه 99  و ماقبل دوشنبه 1403/07/02 09:00(صبح) دوشنبه 1403/07/02 12:00  (ظهر) 1400 دوشنبه 1403/07/02 13:00 دوشنبه 1403/07/02 16:00 1401 سه شنبه 1403/07/03 09:00(صبح) سه شنبه 1403/07/03 12:00  (ظهر) 1402 سه شنبه 1403/07/03 13:00 سه شنبه 1403/07/03 16:00 1400 و ماقبل (تکرار) چهارشنبه 1403/07/04 09:00(صبح) چهارشنبه1403/07/04 12:00  (ظهر) 1401و 1402 چهارشنبه 1403/07/04 13:00 چهارشنبه1403/07/04 16:00 لازم به ذکر است به منظور بهبود دسترسی به سامانه صرفاً آن دسته از دانشجویانی که در تاریخ 2 لغایت 4 مهر حذف و اضافه دارند در ساعات و روزهایی که به سال ورودی آن ها اختصاص داده شده به سامانه دسترسی خواهند داشت و در تاریخ های یادشده دسترسی سایر دانشجویان به سامانه آموزش دانشگاه امکان‌پذیر نخواهد بود.  مثال: دانشجوی  ورودی 1400 صرفا در روز 2 مهر در ساعات 13:00 الی 16:00 و در روز 4 مهر از ساعت 09:00 الی 12:00 ظهر می توانند وارد سامانه شوند و در غیر ایام فوق مجوز ورود به سامانه را ندارند. دانشجویان مهمان از سایر دانشگاهها بر اساس سال ورود به دانشگاه (که در فرم مهمان ثبت نموده اند) و زمان بندی که در جدول فوق اعلام شده می توانند نسبت  به حذف و اضافه اقدام نمایند. توجه 2: دانشجویان شهریه پرداز قبل از حذف و اضافه باید از منوی امور شهریه، قسمت پرداخت الکترونیکی، مبلغ پیش پرداخت خود را واریز نمایند. توجه 3: مسئولیت اخذ درس، رعایت پیشنیازی و هم‌نیازی براساس سرفصل مصوب وزارت علوم که در سایت دانشگاه قرار گرفته است، به عهده دانشجو می‌باشد.  توجه 4: دانشجویانی که متقاضی مهمان و یا انتقال به سایر دانشگاهها می‌باشند نمی‌توانند در ترم جاری حذف و اضافه انجام دهند.در صورت عدم پذیرش مهمانی و یا انتقالی در دانشگاه مقصد، دانشجویان جهت  انجام حذف و اضافه باید نامه مخالفت با مهمانی یا  انتقالی خود را (حداکثر تا قبل از اتمام بازه حذف و اضافه دانشگاه گیلان) از دانشگاه مقصد دریافت و به آموزش دانشکده تحویل نمایند تا مجوز شرکت در حذف و اضافه برایشان صادر گردد. توجه 5: با عنايت به نامه شماره 42/86/9800 معاونت محترم امور اساتيد و دروس معارف اسلامي در دانشگاه‌ها، دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به اخذ بیش از یک درس از دروس گروه معارف اسلامی در هر ترم نمی‌باشند. دانشجویانی که دروس حوزه اسلامی را اخذ می نمایند  باید در خصوص سقف واحدهای گذرانده ترم و تعداد دروس اخذ شده از گروه معارف با احتساب دروس حوزه اسلامی و سایر قوانین آموزشی در هر ترم بررسی لازم را انجام دهند. در صورت عدم رعایت این مصوبه، مسئولیت عواقب بعدی به عهده دانشجو خواهد بود. توجه 6: دانشجویان کلیه ورودی های دانشگاه که سنوات مجاز آنها به اتمام رسیده است ، پس از اخذ مجوز ادامه تحصیل، ملزم به پرداخت شهریه بر اساس مصوبه هیات امنا دانشگاه می باشند. توجه 7: دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1401 و 1402 لازم است قبل از حذف و اضافه نیمسال جاری حتما با استاد مشاور آموزشی خود در خصوص اخذ دروس و تعداد واحدهای انتخابی مشورت نمایند. توجه 8: بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه از نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند در صورت داشتن نمره ردی در درس یا دروس پیشنیاز در  کارنامه تحصیلی، دروس بعدی را بدون رعایت پیش نیازی و محدودیت تعداد دروس، اخذ و بگذرانند. لازم به ذکر است این مصوبه مشمول دروس حذفی نمی‌شود، لذا به دانشجویان عزیز موکداً توصیه می‌گردد مفاد این بند را رعایت نمایند، در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده شخصا نسبت به حذف دروس غیرمجاز خود اقدام در غیر این صورت واحدهای اخذ شده غیرمجاز توسط آموزش حذف خواهد شد و فرصت انتخاب دروس جایگزین دلخواه از دانشجو سلب می‌گردد. توجه 9: دانشجویان مقطع کارشناسی  که در نیمسال تحصیلی قبلی ممتاز ( با معدل بالای 17 ) شده اند در صورتی که  پس از حذف واحدهای درسی تعداد واحد باقی مانده(مؤثر)شان کمتر از  حد نصاب واحدهای درسی در یک نیمسال نباشد، می‌توانند در نیمسال اول  سال تحصیلی 1404-1403  تا سقف 24 واحد درسی اخذ نمایند. توجه 10: به اطلاع دانشجویان مقطع کارشناسی می رساند از نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402 همانند دانشجویان سایر مقاطع در صورت غیبت غیرموجه در جلسه امتحان پایان نیمسال برای دروس مذکور نمره صفر منظور خواهد شد. مصادیق غیبت موجه به شرح ذیل می باشد: فوت بستگان درجه یک ، حوادث غیر مترقبه ، مشکلات پزشکی مرجع تصمیم گیری درخصوص موجه یا غیر موجه بودن غیبت دانشجو آموزش دانشکده می باشد. توجه 11: با توجه به شیوه نامه های مصوب دانشگاه، دانشجویان در صورت داشتن نمره 0 (صفر) و 0/25 (بیست و پنج صدم)، مشمول آیین‌نامه حذف دروس پاس شده در نیمسال‌های بعدی نخواهند شد. ضمناً با توجه به آیین‌نامه یکپارچه مقررات آموزشی برای دانشجویان ورودی سال 1402 ، این دسته از دانشجویان در آخرین نیمسال تحصیلی خود می توانند درخواست کتبی خود، مبنی بر بی اثر کردن نمره حداکثر یک درس مردودی را به آموزش دانشکده ارائه کنند مشروط به اینکه نمره مردودی آنها 0 و 25/0 نباشد.  توجه 12: مبالغ پیش پرداخت شهریه در نیمسال اول سال تحصیلی 1404-1403 جهت اطلاع بیشتر دانشجویان به شرح زیر اعلام می گردد: سال ورود کارشناسی(شبانه) کارشناسی ارشد (شبانه) کارشناسی ارشد (مجازی) کارشناسی ارشد (پردیس) دکتری تخصصی (پردیس) دکتری تخصصی (شبانه) ورودی های 97 و ماقبل شهریه ثابت شهریه ثابت شهریه ثابت شهریه ثابت 45000000 ریال (چهل و پنج میلیون ریال) 40000000 ریال (چهل میلیون ریال) ورودی 98 و 99 7000000 ریال (هفت میلیون ریال) شهریه ثابت شهریه ثابت شهریه ثابت 45000000 ریال (چهل و پنج میلیون ریال) 40000000 ریال (چهل میلیون ریال) ورودی  1400 و 1401 7000000 ریال (هفت میلیون ریال) 17000000 ریال (هفده میلیون ریال) 17000000 ریال (هفده میلیون ریال) 35000000ریال (سی و پنج میلیون ریال) 45000000 ریال (چهل و پنج میلیون ریال) 40000000 ریال (چهل میلیون ریال) ورودی  1402 10000000 ریال (ده میلیون ریال ) 22000000 ریال (بیست و دو میلیون ریال) 25000000 ریال(بیست و پنج میلیون ریال) 45000000 ریال(چهل و پنج میلیون ریال) 60000000 ریال(شصت میلیون ریال) 45000000 ریال(چهل و پنج میلیون ریال) ورودی  1403و دانشجویان مهمان (کلیه ورودی ها 18000000ریال(هجده میلیون ریال) 30000000 ریال(سی میلیون ریال) 30000000 ریال (سی میلیون ریال) 60000000(شصت میلیون ریال) 110000000(یکصدو ده میلیون ریال)   90000000(نود میلیون ریال) دانشجویان شاهد و ایثارگر، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که مبلغ کل شهریه ترم آنها از مبلغ علی‌الحساب کمتر می باشد، با هماهنگی حسابداری مربوطه اقدام به تعیین مبلغ و پرداخت شهریه نمایند. توجه 13: متقاضیان اخذ دروس دوره کهاد قرآنی جهت انجام امور مربوطه به سرکار خانم چلمبری (معاون مدیر امور آموزشی دانشگاه) مراجعه فرمایند. توجه 14: دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند در هر نیمسال نسبت به حذف اضطراری یک درس در بازه تعیین شده در تقویم آموزشی و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می توانند در هر نیمسال نسبت به حذف اضطراری یک درس و در صورت داشتن شرایط خاص حداکثر دو درس تا یک روز قبل از برگزاری امتحان درس اقدام نمایند. توجه 15: در بازه حذف و اضافه دانشجویان محدودیتی در تعداد اخذ و حذف دروس ندارند مشروط به اینکه با حذف درس دانشجو ظرفیت حد نصاب کلاس به زیر سقف مجاز نرسد. توجه 16: با توجه به اعلام مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه، عملیات گزارش گیری و وب سرویس های اتوماسیون اداری و آموزشی به سایر سامانه ها (سازمان امور دانشجویان، وزارت عتف، سامانه های تغذیه، خوابگاه، پژوهشی، فرهنگی، پرتال و صفحه شخصی استادان و ...) در زمان حذف و اضافه غیرفعال خواهدبود. معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان ​​​​

08 09 2024

قابل توجه پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1403 دانشگاه گیلان

موارد مندرج در این اطلاعیه، صرفاً برای پذیرفته شدگان از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش بوده و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان بدون آزمون (با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان) متعاقباً اعلام خواهد شد. ضمن عرض تبریک به پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1403 دانشگاه گیلان، بدین وسیله به اطلاع می رساند، ثبت نام از پذیرفته شدگان در دانشگاه گیلان طی مراحل زیر صورت می گیرد که انجام همه مراحل ثبت نام طبق برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه الزامی است.   مرحله 1- ثبت نام غیرحضوری از ساعت 10 روز چهارشنبه مورخ 1403/06/21  لغایت ساعت 24 روز شنبه مورخ 1403/06/24   پذیرفته شدگان محترم می بایست قبل از ثبت نام غیرحضوری، مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در فایل پیوست را با فرمت‎ jpeg ‎اسکن نمایند.‏ ‏- دریافت فایل مدارک لازم جهت اسکن.‏ ‏- دریافت فرم جایگزین مدرک و معدل کارشناسی. - دریافت فرم میانگین واحدهای گذرانده کارشناسی. ‏ ‏برای شروع فرآیند‎‏ ‏‎ثبت نام ‏‎ ‎الکترونیکی‎در دانشگاه گیلان، بر روی آدرس sada.guilan.ac.ir کلیک و گزینه "پذیرش" را انتخاب نمایید.  کلمه کاربری و رمز عبور، شماره ملی و شماره شناسنامه می باشد.‏ ا-الف- در شروع ثبت نام غیرحضوری لازم است، دانشجویان ابتدا نسبت به واریز مبلغ 1/500/000 ریال (یکصد و پنجاه هزار تومان) بابت هزینه کارت دانشجویی، ‏بیمه و مشاوره از طریق سامانه اقدام و سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل و مدارک اسکن شده را بارگذاری و نیز کلیه فرم های تعهد را تأیید نمایند ‏و پس از تکمیل مراحل ثبت نام، گزینه" ارسال جهت بررسی" را انتخاب نمایند‎ .‎ ‏1-ب- پذیرفته شدگان می بایست مطابق موارد مندرج در این اطلاعیه، پس از انجام ثبت نام غیرحضوری، با مراجعه مجدد به سامانه مذکور، وضعیت پرونده خود ‏را پیگیری و نسبت به رفع هرگونه نقص احتمالی -که توسط کارشناسان آموزش دانشکده ها در سامانه مذکور به آنان اعلام می گردد- اقدام  و در زمان تعیین ‏شده برای ثبت نام حضوری و تحویل اصل مدارک مراجعه نمایند. ‏1-ج- در صورت تأیید ثبت نام غیرحضوری توسط کارشناس دانشکده، دانشجو ‏‎شماره دانشجویی و رمز ورود خود را جهت استفاده از سامانه امور آموزشی ‏دانشگاه دریافت ‏می‌نماید‎. مرحله 2- ارائه و تحویل اصل مدارک و پیگیری درخواست تأییدیه تحصیلی و ریزنمرات   1- ‏پذیرفته شدگان محترم پس از تأیید ثبت نام اولیه توسط دانشکده، ضروری است طبق برنامه زمانی که توسط دانشکده به آنان اعلام خواهد شد شخصاً با ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه و نیز اصل گواهینامه موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی، در ‏یکی از روزهای دوشنبه مورخ 1403/06/26 لغایت چهارشنبه مورخ 1403/06/28 به آموزش دانشکده مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام نمایند.‏ توجه: نظر به اینکه اصل مدارک تحصیلی مقاطع قبلی ارائه شده تا زمان فراغت از تحصیل و تسویه حساب در پرونده ضبط می شود، لازم است پذیرفته ‏شدگان قبل از تحویل، کپی برابر اصل آنها را به تعداد دلخواه نزد خود نگه دارند.‏ 2- جهت دریافت تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقاطع قبل، طبق فرایند ذیل اقدام گردد:  دریافت تاییدیه تحصیلی برای مقاطع آموزش عالی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه استعلام مدرک تحصیلی به آدرس https://estelam.msrt.ir میسر است.    ضروری است دانشجویان محترم پس از دریافت تاییدیه تحصیلی، با ورود به سامانه سادا به آدرس sada.guilan.ac.ir، تاییدیه مذکور را در بخش امور آموزشی/اسکن دانشجویی/اسکن مدارک تکمیلی، بارگذاری نمایند. برای دریافت ریزنمرات تحصیلی مقاطع قبل، دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی به سامانه امور آموزشی دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ ورود نموده و از گزینه مکاتبات اداری/فرم های درخواست/اخذ ‏تاییدیه مدرک پایه، در قسمت نوع نامه، و انتخاب گزینه "درخواست ریزنمرات"، اطلاعات مربوطه را مطابق راهنمای سامانه تکمیل و نسبت به ارسال آن اقدام نمایند.‏  الصاق فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مقطع مورد نظر به درخواست ریزنمرات، الزامی است.‏ یادآوری: پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد که مدرک کارشناسی ایشان، ناپیوسته است، لازم است اقدامات مندرج در بندهای 2 و 3 فوق را حسب مورد، برای مقاطع کارشناسی و کاردانی بطور جداگانه انجام دهند. وصول تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقاطع قبل، حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیل الزامی است. لذا می‌بایست تا زمان اطمینان از وصول پاسخ، موارد یادشده توسط دانشجو پیگیری شود. توضیحات مهم ​ 1- دانشجویان شهریه پرداز لازم است، پس از تأیید نهایی ثبت نام، حداکثر تا تاریخ 1403/06/30 نسبت به پرداخت شهریه علی الحساب و قبل از امتحانات پایان ترم نسبت به تسویه حساب مبلغ شهریه اقدام ‏نمایند(برای پرداخت شهریه از آدرس الکترونیکی ‏sada.guilan.ac.ir‏ و انتخاب گزینه "ورود به سامانه" با کلمه کاربری شماره دانشجویی و رمز عبوری که بعد از تأیید نهایی ثبت نام الکترونیکی به دانشجو داده می شود اقدام گردد).‏ ‏ مبلغ پیش پرداخت شهریه برای دانشجویان دوره های نوبت دوم و مجازی: 30,000,000 ریال (سه میلیون تومان) و برای دوره پردیس خودگردان 60,000,000 ریال (شش میلیون تومان) است.‏ ‏ دانشجویان شاهد، ایثارگر و بورسیه (شهریه پرداز)، با حسابدار مربوطه هماهنگی نمایند.‏ ‏2- کلیه دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی، حداکثر تا تاریخ 31/06/1402 نسبت به بررسی ثبت انتخاب واحد در سامانه آموزش دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ با کلمه کاربری شماره دانشجویی ‏و رمز عبوری که بعد از تایید نهایی ثبت نام الکترونیکی به ایشان داده می شود، اقدام نمایند (انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید توسط آموزش دانشکده صورت می گیرد).‏ ‏3- ‏از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ حداکثر تا تاریخ 1403/06/31 فارغ‌ التحصیل‌ نخواهند شد، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ "کان‌ لم‌ یکن" تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ ‏آنان‌، طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد‎.‎ (برای پذیرفته شدگان کد رشته محل های ورودی نیمسال دوم،فراغت از تحصیل تا 1403/11/30 بلامانع است. ‏4- عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در وقت تعیین شده برای ثبت‌نام حضوری، به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد. ‏5- در صورتی که بین  اطلاعات ارائه شده به سازمان سنجش، مدارک بارگذاری شده در ثبت نام الکترونیکی  و اصل مدارک ارائه شده به دانشکده مغایرتی وجود داشته باشد، مسئولیت عواقب بعدی از جمله ‏جلوگیری از ادامه تحصیل توسط دانشگاه، به عهده پذیرفته شده می باشد.‏ ‏6- بروز هرگونه مشکل ناشی از تأخیر در ثبت نام الکترونیکی، تحویل اصل مدارک، پرداخت مبالغ شهریه (مخصوص دانشجویان شهریه پرداز) و انتخاب واحد به عهده پذیرفته شده است و دانشگاه می تواند در صورت ‏عدم رفع نواقص از ادامه تحصیل دانشجو جلوگیری نماید.‏ ‏7- لازم است پذیرفته شدگان، کلیه مشخصات خود شامل مشخصات شناسنامه ای،.... و آدرس محل سکونت دائم خود یا خانواده خود را به طور کامل‎‏ و ‏دقیق طی فرآیند ثبت نام درج نمایند. ضمناً ضروری است در ‏صورت تغییر مشخصات، مراتب به  آموزش دانشکده اعلام شود.‏ خوابگاه پس از تکمیل مراحل ثبت نام غیرحضوری و دریافت شماره دانشجویی، دانشجویان  تحصیلات تکمیلی ( ارشد – دکتری) محترم می بایست جهت اطلاع از نحوه و زمان ثبت نام خوابگاه، از طریق سامانه خدمات الکترونیکی معاونت دانشجویی (سامانه بوستان) دانشگاه و اطلاعیه های مندرج در سایت دانشگاه گیلان  اقدام نمایند لازم بذکر است پس از پایان زمان ثبت نام خوابگاه، پرونده متقاضیان بررسی و در قسمت دریافت پیام کارتابل دانشجویان در همان سامانه  بوستان  پاسخ داده خواهد شد بنابراین زمان حضور پذیرفته شدگان محترم برای امورات آموزشی دانشگاه به منزله تحویل خوابگاه نخواهد بود. ورود به سامانه معاونت دانشجویی   مشاوره و درمان تکمیل کارنامه های سلامت روان و سلامت جسم براساس لینک های زیر الزامی است: لینک کارنامه سلامت جسم با کلیک بر لینک سامانه سلامت جسم، ضمن پر کردن پرسشنامه، با در دست داشتن کد رهگیری و آزمایشات مذکور(هموگلوبین، هماتوکریت، ویتامین د3، قند خون و tsh)برای تکمیل پرونده پزشکی خود در تاریخ هایی که اعلام خواهد شد به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه گیلان مراجعه نمایید.(لازم به ذکر است که آزمایشات مربوط به  6 ماه تا یک سال قبل هم مورد قبول می باشد.) لینک کارنامه سلامت روان     ‏دانشجویان محترم شاهد و ایثارگر، برای دریافت اطلاعیه اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر اینجا کلیک کنید.‏  جهت مشاهده آدرس دانشکده های ذیربط و شماره تماس کارشناسان مربوطه اینجا کلیک نمائید.    معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان

اطلاعیه ها

نمایشگر دسته ای مطالب

همایش و رویداد های دانشگاه گیلان

نمایشگر دسته ای مطالب

زمان برگزاری: 15 و 16 مهرماه 1404     وبسایت: https://ic-bmpm.znu.ac.ir/2025    رئیس کنگره: دکتر علی باستی دبیران علمی: دکتر بهرام ملکی، دکتر محمد حسین رضادوست  دبیران اجرایی: دکتر حبیب اله سمیع‌زاده، دکتر علی عمارلو   معرفی کنگره: با توجه به جایگاه ایران به عنوان یکی از کشورهای غنی از نظر تنوع گیاهان دارويی، بهره‌گیری از زيست‌فناوری در توسعه تحقيقات علمی برای معرفی ظرفیت‌های داخلی و تقویت جایگاه ایران در بازار جهانی گیاهان دارویی یک ضرورت است و تسلط بر آن در حفظ مرزهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و در نتیجـــه، تأمین هـویت ملــی اجتناب ناپذیر اســـت. مطالعات زيست‌فناوري در جهت بهره‌مندی از توانمندی‌های نظام‌های زیستی برای تولید محصولات و فرآورده‌های متنوع دارویی، کشاورزی، مواد غذایی و استفاده از قابلیت‌های آن‌ها به عنوان ابزارهای آنالیز تشخیص و نیز در جهت اتخاذ راهکارهای نوین درمان در پزشکی برای جوامع برخوردار از آن است. لذا این کنگره با گردآوری متخصصان، پژوهشگران، صنعتگران و سیاست‌گذاران این حوزه و ايجاد پل ارتباطي بین پژوهش‌های علمی و صنعت گیاهان دارویی، شناسایی ظرفیت‌­های جدید تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی، ايجاد ارتباط ملی و بین‌المللی بین محققین داخلی و خارجی فرصتی را برای تبادل دانش، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری حوزه زيست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ­‌های کوهی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو فراهم می‌کند. از طرفی برگزاری اين كنگره در استان گيلان به عنوان زيستگاه تعداد بيشماری از گياهان دارويی كشور و فعاليت‌های بين‌المللی دانشگاه گيلان به ­عنوان دبیرخانه اتحادیه دانشگاه­‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر می­تواند منجر به مشارکت و حضور پررنگ محققین و دانشمندان رشته­‌های زيست‌فناوری در حوزه گياهان دارويی و قارچ­‌های خوراكی از دانشگاه­‌های داخلی و خارج از کشور در این کنگره شود. محورهای کنگره: مهندسی ژنتیک، تنوع ژنتیکي گیاه، کشت بافت، بیان ژن، متابولیت‌های ثانویه و فیزیولوژی گیاهی داروهای گیاهی و طبیعی مبتنی بر زیست فناوری زیست‌فناوری و زيست‌شناسي قارچ‌های كوهی، سمی، خوراكی و صنعتي تجارت فناوري‌های نوین زیستی در حوزه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، قارچ‌های کوهی و صنعتی صنایع مرتبط با زیست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی گیاهان دارویی، حفاظت از مراتع و محیط زیست سایر پژوهش‌های مرتبط با گیاهان دارویی، قارچ‌های دارویی و مشتقات دارویی  

پنجمين كنگره بين‌المللی و ششمين همايش ملی زيست‌فناوری گياهان دارويی و قارچ‌های كوهی

زمان برگزاری: 30 مهر  تا 2 آبان‌ماه سال 1404 مهلت ارسال مقالات تا 31 مرداد ماه تمدید شد وبسایت:  https://nicame1404.guilan.ac.ir رئیس کنفرانس: دکتر علی باستی  دبیران علمی: دکتر سید حسین پیمان و دکتر عادل بخشی‌پور دبیران اجرایی: دکتر حماد ذرعی‌فروش و دکتر فاطمه رحیمی اجدادی   معرفی همایش: برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران تاکنون به عنوان تجلیگاه ارائه آخرین یافته های علمی و پژوهشی در این حوزه، عرصه بی بدیل جهت تبادل تجربیات علمی و کاربردی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان بوده است و دانشگاه گیلان به عنوان یکی از دانشگاههای بزرگ و جامع کشور با قبول میزبانی هفدهمین دوره برگزاری این کنگره میتواند سهم به سزایی در این زمینه داشته باشد. برگزاری این کنگره در استان گیلان که هم از منظر کشاورزی یکی از استانهای دارای محصولات و صنایع متنوع کشاورزی بوده و هم از جنبه گردشگری از ظرفیتهای بالقوه و جذابی برخوردار است، می تواند دانشگاه گیلان را در سالهای آینده به عنوان یکی از ارکان اصلی برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران تبدیل نماید. افزون بر این، با توجه به آن که دانشگاه گیلان در قالب تفاهمنامه های همکاری بین المللی به عنوان دبیرخانه اتحادیه دانشگاههای دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر فعالیت بین المللی دارد، میزبانی دانشگاه گیلان از کنگره مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون که برای دومین بار در سطح بین المللی برگزار خواهد شد، می تواند منجر به مشارکت و حضور پررنگ محققین و دانشمندان رشته های مهندسی بیوسیستم و مکانیزاسیون از دانشگاههای خارج از کشور در این کنگره شود. از آنجائی که نقش بکارگیری ماشینها و تجهیزات پیشرفته در عرصه کشاورزی و اهمیت توسعه بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن با هدف افزایش بهره وری تولید، خودکفایی و رسیدن به توسعه پایدار برای کلیه فعالان این بخش مبرهن است، این کنگره در ارتقای جایگاه مهندسی ماشین های کشاورزی، مکانیک بیوسیستم، مکانیزاسیون کشاورزی و ماشینهای صنایع غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برگزاری هفدهمین کنگره ملی و بین المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران موقعیت فرصت مغتنمی است تا تمامی پژوهشگرانی که در این عرصه فعالیت می کنند، ماحصل تلاش های خود را در گردهمایی فاخر و ارزشمند به معرض تماشای ذهن های مشتاق و جویای دانستن و آموختن بگذارند و در این نشست علمی به گفتگو و بحث و تبادل نظر بپردازند. واضح است که توسعه کیفی رشته در نظام آموزشی پیشرفته منوط به پژوهش در بکارگیری فناوریهای جدید و به روز بودن مفاهیم و مطالب در هم نیازی توسعه جامعه است. لیکن اگر چنین نیازها و نوآوری ها در سمت و سو دهی رشته های زیرمجموعه مهندسی بیوسیستم و در راستای ماموریت اصلی آن محقق نشود، توسعه و ارتقاء دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته ها به نحو احسن محقق نخواهد شد. ظهور علوم و فناوریهای جدید مانند اینترنت اشیاء و هوشمندسازی عملیات کشاورزی و صنایع غذایی، الزامی ایجاد کرده است که این فناوریهای جدید و نوآوریها در حوزه صنعت کشاورزی و مواد غذایی نیز توسعه داده شود. لذا حوزه های دانش و فناوریهایی که در راستای نیازهای روز و آینده جامعه است در قالب محورهای برگزاری این کنگره مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. محورهای همایش: فناوری پس از برداشت  - فناوریهای پس از برداشت محصولات زراعی، باغی  - روشهای نوین در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی -   درجه بندی، بسته بندی و افزایش انبارمانی طراحی و ساخت - توان، ماشین، طراحی و ساخت - ماشینهای صنایع غذایی و فناوریهای وابسته -  هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و اینترنت اشیا -  رباتیک، مکاترونیک و فناوریهای نوین )کشاورزی، دامپروری، شیلات( -  فناوریها و سامانه های سنجش از دور و نزدیک -  اگرواکوستیک انرژی‌های تجدیدپذیر -  انرژی های تجدید پذیر در کشاورزی -  سوختهای جایگزین (بیوگاز، زیست سوختها، بیودیزل( و  ... -  فناوری تجهیزات خودران و برقی در کشاورزی -  اگری ولتاییک مکانیزاسیون کشاورزی -  مدیریت و تحلیل سامانه ها کشاورزی -  فناوریهای نوین در محیط زیست، شیلات، جنگلداری و منابع طبیعی -  ارزیابی، مدل سازی و مدیریت منابع آب- خاک- گیاه )نهاده های کشاورزی) -  چالشهای محیط زیستی و استانداردها در صنعت ماشینهای کشاورزی و صنایع وابسته -  بازیافت و مدیریت پسماند -  کشاورزی حفاظتی -  تحلیل اقتصادی و پایداری سامانه های کشاورزی -  مدیریت مصرف انرژی در سامانه های کشاورزی محورهای ویژه -  روشهای نوین فرآوری، کیفیت سنجی و درجه بندی برنج و محصولات جانبی -  توسعه بازار و روشهای نوین فرآوری محصولات خوشه های کسب و کار استان گیلان)چای، زیتون، کیوی، فندق، بادام زمینی( -  صنایع آردسازی، کیک و کلوچه -  گیاهان دارویی )کاشت، داشت، برداشت، فرآوری( -  فناوری تشخیص تقلبات در فرآورده های کشاورزی و غذایی -  پهپادها )ساخت، ارزیابی و کاربرد( -  اگرومکاترونیک و کشاورزی هوشمند -  تجاری سازی، اشتغال و کارآفرینی در صنایع کشاورزی

هفدهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی

تقویم آموزشی

14 الی 16 بهمن

انتخاب واحد دانشجویان

20 بهمن 1403

شروع کلاس ها

28 الی 30 بهمن 1403

حذف و اضافه دروس

تا 17 اردیبهشت 1404
هم اکنون

امتحانات میان ترم (تا 17 اردیبهشت 1404)

17 اردیبهشت الی 21 خرداد 1404

حذف اضطراری (تک درس)

25 اردیبهشت 1404

اولین نوبت از جلسات حضوری

8 خرداد 1404

دومین نوبت از جلسات حضوری

21 خرداد 1404

پایان کلاس ها

11 الی 23 خرداد 1404

ارزشیابی اساتید و دریافت کارت ورود به جلسه

24 خرداد الی 9 تیر 1404

امتحانات پایانی

تا 17 تیر 1404
تا 19 تیر 1404

ثبت نهایی نمرات