راهنمای دوره‌های آموزش آنلاین کارکنان .::. نسخه 2

softwares

نرم افزارهای مورد نیاز

قبل از ورود به کلاس آنلاین از نصب برنامه‌های زیر در سیستم خود مطمئن شوید.

نرم افزار Adobe Connect

کیبورد فارسی

Adobe Connect (اپلیکیشن مورد نیاز برای ورود با استفاده از گوشی و تبلت اندروید و IOS)

 

دانلود نرم افزارهای مورد نیاز برای سیستم عامل ویندوز و مکینتاش

نرم افزارهای دیگر:

 

دانلود اپلیکیشن مورد نیاز نسخه اندروید

دانلود اپلیکیشن مورد نیاز نسخه  ios 

 
online-class

ورود به کلاس آنلاین

با توجه به زمان بندی اعلام شده، نرم افزار Adobe Connect را باز کنید. لینک کلاس آنلاین خود را وارد نمایید.

لینک دوره "آشنایی با بیمه های زندگی، انواع و مزایای آن" :

http://vc.guilan.ac.ir/staff

 

 

پس از وارد کردن لینک کلاس، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.

 

 

در قسمت username  و password، کدملی خود را وارد نمایید.

 

برای ورود با استفاده از گوشی کافی است اپلیکیشن Adobe Connect را باز کرده و لینک وبینار را وارد نمایید. گزینه member را انتخاب و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. (نام کاربری و رمز عبور هر دو کد ملی است) (تصاویر زیر)

 

 

 

ورود به سامانه آموزش آنلاین کارکنان

در صورت ثبت نام در دوره، وارد سامانه آموزش الکترونیکی (ویژه کارکنان دانشگاه گیلان) به آدرس https://lms.guilan.ac.ir شوید. نام کاربری و رمز عبور در این سامانه هر دو کد ملی است. پس از ورود روی عنوان دوره خود کلیک نمایید.

 

 

پس از ورود به دوره، می‌توانید محتواهای مورد نیاز خود را دانلود نمایید.

 

 

online-class

آشنایی با فضای وبینار

به طور کلی فضای وبینار به صورت زیر است.

 

اجزای یک وبینار:

Attendees (شرکت کنندگان)

Host: میزبان، مدیر یک کلاس آنلاین است. مدیران کلاس آنلاین، ارائه دهندگان، دبیر سمینار و پشتیبانی فنی هستند.

Presenter: ارائه دهندگان در کلاس آنلاین را شامل می‌شود. افرادی که دارای نقش Presenter هستند می‌توانند فایل بارگذاری نمایند.

Participant: افراد شرکت کننده در کلاس آنلاین هستند که در صورتی که Host به این افراد اجازه دهد، می‌توانند در وبینار صحبت کنند. به طور کلی این دسته تنها می‌توانند شنونده و بیننده باشند. به طور کلی مهمانان، در این سطح قرار خواهند گرفت.

 

به شکل زیر توجه نمایید.

آیکون‌ها از سمت راست به چپ

Raise Hand: این گزینه برای اجازه گرفتن فعال کردن میکروفون است. افرادی که در سطح Participant هستند با کلیک بر روی این گزینه از مدیران وبینار درخواست فعال کردن میکروفون می‌نمایند. مدیر وبینار با مشاهده پیام، در صورت تایید (انتخاب تیک) گزینه میکروفون ایشان را فعال می‌نماید (آیکون وسط نمایش داده می‌شود.)

Microphone: این گزینه برای Host و Presenter فعال است. با کلیک بر روی این آیکون، میکروفون شما فعال خواهد شد. توجه نمایید که حتما سیستم شما باید دارای میکروفون باشد و تنظیمات میکروفون را به درستی انجام داده باشید. (راهنمایی در خصوص تنظیمات میکروفون در ویندوز) افراد در سطح Participant با انتخاب گزینه Raise Hand و پس از تایید مدیر وبینار نیز به این گزینه دسترسی پیدا خواهند کرد.

با کلیک بر روی Drop Down (مثلث رو به پایین) گزینه های دیگری را مشاهده خواهید نمود. گزینه اول و دوم، برای غیرفعال کردن میکروفون در کلاس آنلاین به طور موقت و گزینه سوم مربوط به تنظیمات میکروفون و افزایش Microphone Level است.

Speaker: رنگ سبز به معنی فعال بودن اسپیکر است و صدای سخنرانان را خواهید شنید.

بارگذاری فایل

بارگذاری فایل توسط host و presenter صورت می‌پذیرد. در صورتی که فایل ارائه شما به فارسی است، حتما آن را به pdf تبدیل نمایید و سپس بارگذاری نمایید.

 

پس از اتمام کلاس، مدیران وبینار از قسمت Meeting، گزینه End Meeting را انتخاب نمایند.